Khamis, 9 Mei 2013

Rindu..


Rindu nak bertapa di library sampai malam..
*pukul 10, 11 malam baru balek


Rindu nak bertapa dengan Heidi..

dah malam kami je yg ada dekat library
lain semua dah balik ;p

 Rindu jugak nak bertapa dengan Ayie..


Pastu dah penat study, mule la buat benda2 lagha (melalaikan) - online ;p


Rindu nak tengok muka sendiri lepas penat study
sumpah macam hape je. KAHHHKAHHHH
pastu mulalah tangkap2 gambar ;p




Rindu nak bangun pagi2 buta nak stay-up study
sambil layan radio, angin pagi2 menampar muka, pehhhhh sungguh mendamaikan ;p


Rindu nak duduk depan laptop bila nak bayar fees ACCA. Sebab nak tunggu currency paling murah pastu terus bayar online, KAHHHKAHHH


Rindu amaran dari pihak library ni ;p
*saya datang library pukul 8pg pastu study sampai lebam a.k.a malam
kalau ada kelas, tinggalkan buku2 yg nak study,pastu naik class
ramai kot org jenis macam saya ni sbb nak cop port paling sunyi nak study
langsung pihak library naikkan notis, KAHHHHKAHHH gila kenangan!


Rindu nak parking belakang cafe pastu terus beli breakfast.
kalau tak ada class pagi, akan ke library, study.


Rindu dengan dak kecik si Haja ;p
study sama2 dengan dia dekat library
tapi lain table la sebab 1 table pon dah penuh buku2 yg konker
banyak nak rujuk katanya, KAHHHHHKAHHH

"N, pegi makan lagi ke? hehe. Kite pegi class dulu. babai! :) "

Wrote by Haja

kantoi aku banyak makan.
padahal masa tu baru lunch dengan haja ;p

ohhh masa ni saya tengah preggy.
turun cafe cari buah sat
*alasannnn ;p*

Rindu bila balik study dekat Gombak, mak mesti ajak breakfast luar
pastu bila saya cakap nak study, mak bungkuskan
bagus, jimat masa saya, boleh fokus study while diaorg p breakfast
saya breakfast pon sambil study woooo
masa itu sangat EMAS ;p


Last but not least, rindu nak bawak perut ni turun naik fakulti
1 memori yg tak terucap! 
asal naik lift fakulti je mesti org bagi laluan ;p

Eh pendek kata seronok betul 9bulan mengusung perut
rasa kejap sangat. rindu pulak zaman preggy

Hanan ohhhh Hanan, Hanan nak adik tak? *PANGGGGGG*



Pendek kata rindu pulak zaman study ni. Ingatkan nak kerja dulu, rehatkan minda ni dalam setahun. Tapi bila fikir2 balik macam nak study la pulak. Haritu ada bincang dengan Incek husband. Dia kata ok je. Mana2 pon boleh. Tak kerja pon tak pe. Tapi sayang pulak saya dah belajar teruk2, tak digunakan. Macam membazir. Tapii bila kerja, sama jugak. balik kerja dah penat. Nak urus rumahtangga lagi.

Pastu saya konon2 fikir saya adalah wanita besi. Lalu mengambil keputusan utk kerja sambil buat part time study. tak lama pastu, saya terfikir balik.

kau gila ke N? Kuat sangat dah ke? p interview pon Incek husband yg drivekan. KAHHHHKAHHH

terus rasa nak tampar diri ini laju2 ;p

pendek kata (pendek kata lagi? )saya tak ada keputusan lagi sekarang ni ;p
semuanya terpulang dekat saya
Incek husband kata tak kerja pon tak pe

sapa nak buatkan keputusan utk saya? ;p

ok saya nak mandikan Hanan :D




9 ulasan:

Aeen berkata...

mmg rasa rugi anne bila kite dah penat2 blaja..pas 2 x keje ...tp bila dipikirkan balik..dah ade anak nie...rasa nk keje tu pun macam 50-50 je..sbb aku rasa..aku nak membesarkan anak depan mata aku sendiri..setiap pegerakkan dia..perubahan dia aku nk tgk sndiri...tp tu lah..keadaan x mengizinkan aku utk jd suri rumah spenuh masa...kena jugak aku kerja bantu husband aku utk tanggung family...huhu..tp kalau husband kau mampu nk tanggung 1 family..its ok la kau xyh keje...

StrewberiManis =) berkata...

aeen :

tula, aku fikir anak & rumahtangga je
aku tengok org bila dah kerja,
macam kurang masa bersama anak

aku nak tengok sgt2 anak membesar depan mata
rasa satu anugerah tak terhingga

rasa macam nak kerja. pastu nak study, pastu nak besarkan anak depan mata
fushhhh semuanyaaaaaaa nak ;p

unless fauzy setuju hired maid ;p

haishhh bila study nak kerja
bila kerja, nak study
bila xkerja, nak buat dua2
KAHHHHKAHHHH

Heidi berkata...

I Miss u too N!!!!!!!!!! Tanda seru kna byk skit bab duk jauh dh...Duk over d sea skrg...bkn oversea k... Haha

Heidi berkata...

I miss u too N!!!!!!!!!!! Tanda seru kna byk, bab duk over d sea dh skrg... N dh start kje ke? Congrats!!!!! Huhu

ainun tasnim nazman berkata...

Sy nak tanya. Sy pelajar bachelor of science in architecture. Patut st smbung acca terus or amek CAT dulu? Sbb mmg sy berminat dgan accountancy dru dulu tp mak sy suruh sy amek architecture dulu. Penuhi hasrat diam and sy tgok kptm pun ada menawarkan ACCA program. Tp jarang sy tgok org suggest masuk situ. Kenapa ya. X bagus ek? Sy dah 4 tahun stgah belajar di uitm. So kinda mcm dah boring la belajar situ. Nak try environment baru. Ipts yg second murah after uitm apa ya? Utk buat acca.

StrewberiManis =) berkata...

heidi :

Haaaaa RINDUUUUU heidi gakkkk
nampak tak N caps lock word rindu?
tu tandanya mmg n rindu
kehhhkehhhh *maluwwww pulak ;p

cetttt over d sea. tapi ha ah kan, kat sarawak mmg over d sea pon from semenanjung, kuiiikuiii

ady dah sampai korea ke? cam best je ;p. nak ikotttt nak bawak Hanan ;p

tunggu hanan besar sikit baru leh berjalan. nak p sarawak nih, tolong jd pemandu pelancong kami yeh ;p

ady, dalam diam eh ada blog. tak bgitau n pon ;p. kejap, nak khatam blog ady, kehhhkehhhh

hAja berkata...

p tanya hanan suh dia buat keputusan, confirm dia nk menepek kt n je nnt. hahaha. ada jugak amik gmba stick note tu. ahaha.. kte ni mengeluh2 haritu, ckp kt kak hani "kte ni keje tak dpt lagi, blaja saja pun da letih. n tu mcmana la. blaja lagi, keje lagi, anak lagi, suami lagi, bla3.. fuh hebat gila n!" :O

StrewberiManis =) berkata...

haja :

tanya dia, mmg xkemana la N. kahhhkahhh ;p

masa tu kita ngantuk gila kat PTAR. tu yg tangkap gambar sticky notes tu. tgk, nampak tak bila ngantuk/bosan, ada je bende merepek nak buat :P

tu la haja oiii. benda yg sama kita fikirkan. sem depan macam nak masuk balik study. Fauzy suruh abeskan study dulu baru fikir kerja. tapi kita ni dah penatttt sgt study. asek2 ngadap benda sama je. mau tak bosan. ohhh kak lisa, bagilah kami pass. kahhhkahhh.

tu yg kita decide nak kerja dulu, restkan otak. tapiii bila kerja, macam nak abeskan je study dulu. tgk, nampak tak kita tak de pendirian? KAHHHKAHHH *sekeh diri sendiri ;p

StrewberiManis =) berkata...

ainun :

saya tak pasti kena amek CAT dulu or boleh straight away buat ACCA. Try email ACCA, tanya dorang sbb saya nak cakap pon takut salah info. hehe

pasal KPTM tu saya tak sure la pesal. Dulu adik saya pon dapat ACCA under KPTM tapi dia tak nak. Saya pon tak tau nape *dia ada cakap sebab, tapi saya lupa*. So dia buat dip akaun, deg & baru sambung ACCA

tapi bagi saya, mana2 pon awak belajar, bukan TEMPAT penentunya. Yg penting DIRI SENDIRI kena consistent stdy. betul x? hehe

besides uitm, awak boleh try dekat TUSYEN KASTURi, dekat central market nun. tu jela kot saya rasa yg murah. lain2 tempat macam mahal je

ok, harap ianya memabantu awak. kalau tak clear, tanya lagi ye :)