Isnin, 25 Jun 2012

Post Mortem Exam



*kesat dahi banyak2 kali*..


saya xtau nak cakap macamana utk exam baru2 ni
banyak dugaan masa nak amek paper 
Saya dah usaha, doa, dan sekarang hanya tawakal kepadanya
Moga2 both papers pass with flying colors :)


 :: Incek Husband layan tekak wife nak Big Apple masa study :P ::

Masa study leave, banyak kali saya xsihat. Dan ok, pastu jadik balik. Pastu dah ok, pastu jadik balik. Up and down. Pening2, badan xlarat, demam, cirit, muntah n etc. Semua pakej aku sapu bersih. Rasa down gile kot study leave kali ini :(





P7 : Advanced Audit and Assurance.



  • 3 ari sebelum exam, saya pening teruk. Sampai xlarat nak bangun dari katil. Ya-Allah risau gile. Ni first time saya xsihat masa nak exam. Saya ingat dah xsihat masa study leave, dekat2 nak exam ni dia ok. Tapi makin melarat pula T_____T
  • Malam exam, saya balik Shah Alam macam biasa. Sebab saya amek exam di UiTM INTEC (seksyen 17). Drive pon, melayang. Sampai saya menangis masa drive. Pening sangat2 :(
  • Alhamdulillah selamat sampai Shah Alam, saya SMS Incek Husband saya cakap saya xyakin nak amek exam dalam keadaan macam ni. Mana mungkin aku dok pulun menjawab exam dengan kepala macam nak pecah??
  • Pagi nak amek exam, badan panas pula. Adussssss :( Bayangkan saya go tru my notes dengan koyok tertampal di tepi dahi sambil lap2 dahi dengan tuala lembap :( Masa ni  saya telan panadol sebijik. Tak Tahan kotttttt
  • Sampai dewan exam, saya pening balik. Kepala melayanggg. Ikotkan hati saya xnak amek exam. Tapi fikirkan exam fees, registration semua dah bayar, saya gagahkan kaki ini melangkah ke dewan exam dengan kepala melayang, badan panas. Sebelum masuk, saya telan lagi panadol sebijik. Hoiiiiiii aku nak balikkkkk xnak amek exammm :(
  • Alhamdulillah masa menjawab, kepala saya ok. Berkat makan panadol dengan air zam zam Hajar kot (Thanks Hajar :) ). Saya berjaya ATTEMPT all the question dalam masa 3jam. 1markah bersamaan 1.8min ye. So dalam masa 3jam, tangan aku rasa nak patah pula T______T
  • Air cond di exam hall rosak. Kejap ok kejap dia tendang balik. Pastu sejam terakhir air cond xfunction sampai tamat 3jam 15min masa menjawab. Gila berpeluh! Aku yang xsihat ni lagi la xselesa. Rasa mandi peluh!
  • Masuk kereta bukak air cond kuat2 lega sikit. Ai kan puteri lilin. Pantang panas, mengelupur :P Pastu saya Solat Asar di Masjid before balik sebab keluar exam hall pon dah 6.30pm. Masa amek wudhu, air dia punyaaaaa lah sejukk. Rasa nak mandi aje :p
  • Saya dah buat yang terbaik utk P7 ini, andai rezeki tak menyebelahi saya, saya redha. Paper ni memang heavy. Bayangkan Manager Audit dekat XXX pon amek paper ni 7x tau failed! Jadik sila bayang aku yang pangkat Manager housewife ini saje :P *nak jugak kau pangkat Manager.Hambekkkkk :P


 :: terbaring kepeningan. Tuhan je yang tau betapa nak pecahnya kepala aku :( ::


 :: Stress study, ajak Incek Husband p kedai. Borong stok makanan :P ::


 :: Letak tepi meja study. Jadi ianya senang dicapai :P ::

*Iron board ai stoberi yuuuuuu :)

:: Air Yasin Incek Husband bacakan. Thanks sayang :) ::


 P3 : Business Analysis.

  • Utk paper ni, saya dah sihat. Sebab gap antara P7 dgn P3 is seminggu :)
  • Jadik saya xbanyak komen utk paper ni. HAHA
  • Paper ni kena banyak general knowledge & current issues. Baru sedap nak gorenggg
  • Again, saya dah buat yang terbaik utk paper ini. Apa pon result, saya terima seadanya. Saya dah usaha, doa dan tawakal.
  • Masa tengah jawab exam, saya pesan dekat Mak, Ayah, Incek Husband, mintak bacakan yasin utk saya agar dipermudahkan.
  • Sir saya cakap, masa kita tgh jawab exam, mintak parents, suami/isteri (bg yg dah kawen), bacakan yasin agar dipermudahkan. Konsepnya sama macam mayat dalam kubur. Dia sorang2 dalam kubur, harap doa &Yasin dari yg hidup ini. Itu jelah yang boleh tolongnya. Samalah mcm org amek exam. Dia sorang2 dalam dewan. Harap doa & yasin dari keluarga terdekat yg buleh menolongnya. Cubalah. It is really works :)
  • Alhamdulillah, at the moment saya baca soalan, saya terus dapat tangkap jawapan harus saya tulis. Terima Kasih Ya-Allah perkenankan doaku :)
  • Masa exam P3 ni, saya fikir cepatttttlah masa berlalu sebab dah penat sangat asyik study je. Saya nak rehat, nak ganti tdo, nak honeymoon. Semuaa nakkkkk :P Pastu dah cuti ni asal xde benda nak buat, bosan :P


:: Kenduri doa selamat di rumah parents saya sempena Farith (adik) dapat sambung belajar. Masa ini xsilapnya before saya final exam kot :) ::


:: Puan StoberiManis :P ::



Saya nak packing baju sat. Esok nak honeymoon, baju xpacking2 lagi :P..
Nanti update lagi ye :)



Tiada ulasan: