Khamis, 21 Jun 2012

Cuti



  •  Dah 4 hari final exam abes. Now, duduk rumah jadik suri rumah Incek Husband :P. Cuti ini banyak habiskan masa utk bersama. Dekat2 final aritu saya stress gila kot dengan exam kali ini. Sampai tahap nak muntah tengok buku :( As a reward, minggu depan akan terbang honeymoon yg ke 8. Hikkkks Thanks Cuk :)



  •  Study leave saya sebulan tau sebab date paper saya dah hujung2 exam. So, on that leave, Incek Husband ajak teman gathering dia di Kedah. Mula saya macam xnak ikot sbb nak study kan. Tapi dah asik study, bosan jugak. HAHA. Jadik, memandangkan tempat isteri di sisi suami, saya ikot ke kedah. Tapi jgn tertipu, saya bawak buku ok study dalam kereta nak sedapkan hati punya pasal :P 
*Abaikan muka penat study tu eh :P




*Ini bukan effect DSLR ye.Saya xpandai pakai kamera gabak tu :P


  •  Bila mata asyik tengok buku je, sekali dapat tengok outside terus macam "waaaaaa, nyaman gileeeee...". Kau tengok, jakun tak jakun :P. Incek husband tengah drive, saya bukak tingkap, keluarkan kepala sambil hirup udara. Hilang stress kau! *masa ni dah masuk jalan2 kampung, ada bendang sawah, tali air, bukit2. Tu yg berani keluarkan kepala :P


*permintaan udang celup tepung dari Incek Husband. Wpon rupa udang hodoh,(my first trial). Incek Husband kata shedappppppp ayang masakkkk :)


  •  Cuti sem ni saya memasak. Ye, mesti ada yang kata penat2 abes exam xkan Husband kau dah suruh masak? Actually mmg saya ada cakap dengan Incek husband nak rest kejap dalam sehari 2, xnak buat apa2 kerja rumah langsung. Then Incek husband iyekan aje sebab dia pon stress tengok aku penat mengadap final exam kali ini. HAHA. Tapi dah lumrah tugasan sebagai isteri, elok esoknya saya bangun pagi, terus buat kerja rumah & memasak. Incek Husband pelik, kata nak rest? Saya cakap saya dah biasa bangun2 tdo buat kerja (study n etc), bila duduk saja, rasa bosan. :P

  • Pagi, after hantar husband p kerja dekat gate, salam2 kiss2, terus bersiap ke pasar. Tapi kalau ada di rumah mertua, abah mertua dah p pasar. So saya xyah p pasar :p. Basuh2 bahan mentah, bibik akan buat. Masa nak masak je saya akan tolong mak mertua masak sebab leh belajar masak kan. Mak mertua pandai masakkkkk okeeehhh :)


* Husna nak Mak Tam susukan while nenek di dapur :)


  •  Anak buah Incek Husband ada 14 tau (we all panggil as "bebeks") 8 org ada dekat rumah mertua. Jadi, kalau2 saya bosan, saya main2 dengan dorang. Yang besar2 banyak xada kat rumah sangat sebab depa sekolah kan. Yang tinggal stok baby2 & budak2. Saya shukeeeeee gomol2 baby. Sini ada 2 baby. Husna & Aiman. Kadang tu, saya enjut buaian 2-2 tangan ok. Kiri enjut Aiman, Kanan enjut Husna. Hushhh pengalaman ni kot2 dapat kembar ke kan, Ehemmmmm, Aminnnn :)



  •  Ni la Aiman. Dulu pipi labuh. Gemuksss. Nak dokong pon berat, lenguh tangan. Sekarang dah dapat "kaki", kuat nangis, susut sudah hehe :P 
  


  •  Hi, saya lah tuan blog ini. Lately agak malas nak capture muka sendiri. Rasa macam nak tutup blog ajeeeeeeeee. Camno? Ok dak tutup? :P


  • Last but not least, saya teringin nak p Umrah dengan Incek Husband. InsyaAllah kalau ada rezeki, saya nak p tahun depan. Family mertua ada ajak p sekali. Tengok macam mana. Banyak hajat saya dah dikabulkan Allah (Alhamdulillah Syukur YaAllah), tapi saya berharap saya hajat saya utk jejakkan kaki ke sana tercapai sebelum saya menutup mata buat selamanya. Tiap kali sujudku, xpernah putus berharap doaku dikabulkan.




Ok, saya nak turun memasak. Now ada di rumah mertua :)
Nanti saya update lagi ye. Ni entry nak "panaskan" enjin je :P


Tiada ulasan: