Khamis, 19 Januari 2012

Kuih Ketayap @ Kuih Dadar


Ni aktiviti masa cuti sem baru2 ni ye :)


:: Steady gileee ok masak kulit kuih ni. Padahal jantung dupppp dapppp dupppp dapppp sebab Mak mertua ada kat depan dapur masak neh. HAHAHAHA :P ::



:: Lepas tu tukar pula, mak mertua masak kulitnya, saya gulung. Incek Husband request nak inti gula. Xnak kelapa. Ohhh bahiklah sayang. Isterimu ini TAK PERNAH tolak permintaanmu *muntahhhhh, HAHAHA :P ::

p/s : jgn tanya tau mana kami beli "tudung pink" ni kat mana. HAHAHA

yes, sila jgn gelakkan saya. Dah kawen pon masih pakai t-shirt cartoon. Saya memang banyak koleksi t-shirt Disney. Mickey mouse la, Pooh la,katak la. Sampai Incek husband pon gelak tengok t-shirt2 saya. Hehh dia ni. Pukkkk kang :p

until now, saya masih xreti pakai kain batik dirumah mertua
kalau reti, mesti dah macam perempuan melayu terakhir kan?
*muntahhhh ijoooo la :P

:: Rupanya senang je buat kuih ni. Hehe. Mak, bila kita nak buat kuih koci pula :) ::
*dah makin kamceng dengan mak mertua di dapur :)


:: Close up. Gini ye cara gulung dia :) ::

:: Saya buat banyak sebab hantar dekat parents saya sikit. Ewahhhhh macam xpercaya je aku yang masak kuih nih :) ::


:: Ok dah siap. Sedia utk dibahammmmm. HAHAHHA. Licinnnnnnn ok kuih ni. Mesti sedap kan air tangan Puan stoberi kita ni. * Okkkk muntahhhhh lagi. HAHAHHA




saya panggil kuih ni kuih ketayap.
xtau la tang mana kuih ni pakai ketayap (songkok)
HAHAHHAHA



Tapi family mertua panggil kuih dadar
mungkin sebab kulit dia masak seperti telur dadar kot? *aku agak la
anda panggil kuih apa?



btw, seronok rupenya masak2 ni
kalau saya tau, masa anak dara lagi rajin masak
HAHAHAHA
Mak, bila kita nak buat kuih2 yang lain pula?
Mak mertua saya ni pandai masak ok
tanya je masak ape, gerenti buleh
cuba tanya aku? hampehhhh la jawabnya
HAHAHAHA



sekarang saya dah pandai masak :) *Ehem2 :P
tapi,masih belajar tentang alam rumahtangga ini
Incek Husband kata xpe xpandai masak pon
janji ada NIAT nak BELAJAR masak
tu yang ari2 eksited nak try menu baru
sampai Incek Husband makan pon bertambah-tambahhhh :)
seronok je saya tengok dia berselera :)
bila berselera,tu yang eksited nak masak
end up, masa aku banyak abes dekat dapur je
sebab dok try , menu baru
HAHAHAHHAA



Eh, aku post entry makanan, aku sendiri yang laparrrrr
padahal pukul 5pagi tadi dah sahur
Gurlpppppppp!
*tengok jam, bila nak buka puase :p




Nota Kaki :

Hujung minggu ni Honeymoon lagi. Yahooooooo! Saya cuti 6 hari ok :)


1 ulasan:

Jazica Albek berkata...

kak n cptla dtg sini... nk suh buat spaghetti... hahahah *mood malas*

haritu nak buat kuih koci, tp mak ckp abah xbuleh mkn pulut... sian plak nti kite mkn sedap2 abah tgk je...