Sabtu, 28 Januari 2012

Hampir Pulih


Saya rasa saya dah sihat & buleh melakukan rutin harian seperti biasa. Tak seperti keadaan hari khamis. Terbaring lesu je. Sungguh, hari khamis tu memang saya terbaring je. Kepala ni gila punya pening. Badan panas xyah cakap la, buleh goreng telur sebiji dua kottt. Muntah? Perit tekak ni asek muntah je. Memang dasyat la keadaan saya ari khamis tu. Lemah sesangattttt lemah. Padahal demam je kot? Ntah mana saya dapat kekuatan, capai kunci kereta, drive ke klinik UiTM dengan keadaan macam tu. Balik2 sampai rumah, elok jejak masuk rumah, muntahhhhhhhhh lagi. Lemah wei, ketarrrrrr kepala lutut ni. Dah makan pon xterdaya, muntah berlambak2, mana kau nak dapat tenaga? Tell Me, Tell Me, tu yang aku terbaring je. Plus Doktor bagi ubat semua stok ubat mengantuk. Lagi ligan tdo je keja aku. HAHAHA. Bangun2 tengok jam, lambat lagi rupanya Incek Husband nak amek T_____T. Pastu sambung tdo balik :P


Hari khamis mmg Dr bagi saya MC. Dia suruh rehat & tdo. Siap xbagi saya p class. HAHAHA. Sebab katanya punca aku demam ni, sebab aku xcukup tdo. Tu yang bagi ubat stok mengantuk. Cettt! HAHAHAHA. What ever la Dr, as long as demam saya cepat kebah, saya xkesah. Sebab next week saya ada test ni.



Hari Khamis adalah hari selebet aku. HAHAHA. Percaya x, masa Incek Husband sampai, saya xtukar baju pon, pakai baju tdo yang sememangnya tengah pakai, capai tudung & sweater. Gila selebet! HAHAHA. Aku memang xlarat nak berdiri lama2 tukar baju. Kemas baju pon main letak je dalam beg. Xbuleh nak bongkok sangat. Nanti pening lagi teruk bila bendalir turun bahagian kepala. Incek Husband amek barang2, aku pegang bantal buat alas dalam kereta, terus balik ke Gombak. Dalam kereta kejap2 terlelap juga la. Sampai rumah, Incek Husband monitor makan ubat & siap2 tdo. Pakaikan saya stokin, selimutkan saya & letakkan kain lembap dekat dahi. Macam baby auwwwww :P. Heh, hari khamis kerja aku asek tdo je ok. Rasa bengap pulak otak ni tdo lama2 T_______T


Harini, saya rasa dah ok sket, Incek husband pulak demam. Heh, penyakit berjangkitkah? :P. Terus cancelkan planning kami nak ke Ipoh minggu ni. Dah 2-2 xsihat kan, nak berjalan hapenya. muntah dalam kereta jawabnya kang. HAHAHA


"Abg ingat nak jaga ayg sbb ayg xsihat. Tapi ni tengok2 ayg yg jaga abg "


"Xpelah sayang. Ayg sakit pregnant esok2, kot2 sickness terlampau teruk ke, abg la yg jaga ayg. Ayg yakin mesti ayg terbaring lesu time tu. Sebab ayg kan antibodi lemah. Demam sikit dah xlarat nak p class" *air mata dah mengalir dah time ni. Aku kan hati tisu :P

"Ayg jgn cakap macam tu, sakit ni kan penghapus dosa blaaaa blaaa "

Hikkssss :P



Sekarang saya tengah study sorang2. Incek Husband ada program dekat Masjid Melawati. Tengah malam kang baru balik. Study bertemankan air kelapa & air yakult yang dia belikan tadi la jawabnya :P

Sayang, cepatlah balik................ Jgn lupa Air 100plus ayg :)



Nota Kaki :

Heidi, sorry N xdapat p cls. Xtau kenapa tbe2 demam. Padahal sebelum tu dah set time nak p cls sama2 pukul berapa. Kesian Heidi p cls sorang2 kan. Heeeee mesti rindu kita kan? HAHAHA. Esok N p cls macam biasa :) Pukul 7.30pg N amek Heidi depan Jakel eh. Macam biasa :)






Tiada ulasan: