Khamis, 8 September 2011

Geram

Saya gerammmmm sangat sebab saya bagi orang pinjam kereta saya dengan keadaan baik. Tapi bila dia pulangkan, tau ape jadi?

  • Bumper belakang kemek :(
  • Lampu brek retak :(
  • Sisi kereta kiri, kanan & depan calar balar :(
  • Cat kereta berlubang2 tertanggal :( *maybe kesan percikkan bunga api or mercun*
  • Seat kereta depan belakang penuh dengan kesan kuih raya pecah2 :(
  • Kekisi pintu retak :(
  • Alas kaki dah macam lumpur kering :(
  • Tisu abes :(
  • minyak kereta tinggal 1/4 tank :(

Sedih gila. Saya bagi pinjam dengan keadaan elok. Baru lepas cuci. Berkilatttt la kan. Cuma xsuruh bangla tu polish je. Minyak pon full tank. Dapat balik? Perghhhh sumpah aku rasa macam nak lempang2 je orang ni. Dah kau pinjam kereta orang, buatlah cara pinjam. Jaga macam harta kau sendiri. tapi??? Kau ni manusia xde hati & perasaan eh?



Kereta tu baru je cat baru. Tapi xsampai setahun dah jadik gini T____________T



Ayah kata xpelah, nanti ayah p antar ketuk & cat yang baru



Ayah bagi dia pinjam sebab kesian balik raya naik motor. Panas ke, hujan ke hape kan. Dia xde kereta. Ari2 dok SMS ayah tanya buleh x nak pinjam kereta. (Mcm paksa ayah suruh bagi pon ada gak. Puiiiii) Lagipon dia pernah je pinjam kereta saya nih. Pinjam kejap2. Tapi nih seminggu lebih. Saya nak servis before balik Shah Alam pun xsempat. Kan aritu rosak masa saya nak ke Shah Alam amek kuih raya. So memang dah target nak servis. Tapi dia pulangkan pon dah lewat, pastu dapat pulak dalam keadaan yang menyedihkan T_______________T



Apsal teruk sangat kereta tu kau buat? Kau balik kg beraya ke masuk hutan? reti bawak kereta ke ni? Xfaham aku macamana bumper buleh kemek sedangkan kereta tu ada sensor. Saya syak mesti bumper kemek & lampu break retak sebab dia nak reverse.



Siotttttttttttttttttt gila. Bila aku pandang kereta, macam makin meluap2 rasa nak lempang kau. Memang xaman la hidup kau ari2 aku dok marah2 kau


Ahhhhhhh aku stress. Rasa xberbaloi keluar duit sendiri utk repair tapi bukan salah kita.

Lately duit laju je keluar T____________________________T

ACCA je dah berabis RM 4.5K
kenduri kawen saya nanti
Repair kereta lagi
Bulan depan roadtax mati



Korang jangan buat macam ni tau. Buat pemilik kereta benci je nanti kat kamu. If dah pinjam barang orang, pandai2 la jaga barang org tu. Pulangkan sama keadaan macam masa dapat. Xsalah pon nak tolong cuci kereta sebelum pulang tanda terima kasih sebab bagi pinjam



Teringat Aunty Lina belakang rumah pernah pinjam MPV ayah. Masa pulangkan, minyak full tank & siap cuci kau! Sampai ayah segan nak bagi dia pinjam sebab dia jaga gila2. Masa bagi pinjam, minyak setengah tank je. Orang macam ni xpe, nasib baik jiran belakang rumah je. Bukak tingkap dapo buleh bergosip je dengan dia. HAHAHA


*update : Dia xminta maaf langsung. Bagi kunci terus blah. Pastu SMS ayah bagitau dalam kereta ada kerepek raya parents dia kirim. Siotttt x? Langsung xde budi bahasa. Macam ni ke cara pulangkan kereta? Apa salahnya masa bagi kunci tu minta maaf sambil bagi kerepek yang dikirim oleh parents dia. At least sejuk sikit hati kami. Xkan la masa dia hantar tu kami terus cek kkeliling ereta. Memang x la kan. HAHAHA


Xsangka ada manusia jenis ini. Kami punya la kesian sebab dia balik raya naik motor. Tapi ni ke dia balas??






4 ulasan:

Mimi Ariff berkata...

Samela dgn Aku Anne, org pin jam kete smpai smartag Aku licin habis nak marah pakcik sendiri sabar ajela

StrewberiManis =) berkata...

Mimi :

Speechless aku mimie oiii
ada jugak manusia macam ni eh
Bersabar jela selagi mampu
uhukkkk uhukkkk

hanys berkata...

Sedih gila! Mmg rasa nk lempang2 je... Mlampau la. Klau setakat kotir kuih raya n selut blh tahan lg..

StrewberiManis =) berkata...

hanys :

tau xpe cik hanys
ni kereta sampai calar balar & kemek,
memang saket gila hati ni tiap kali pandang
setakat kotor tu, buleh cuci
ni dah kemek & calar,
kena la tukar 1 body
wooooooo :(