Rabu, 24 Ogos 2011

Bersemangat ke Shah Alam, tapi kereta rosak?



Semalam saya plan nak jumpa Aisyah, Ayie, Hawa di Shah Alam. Sebab nak pass & amek kuih raya. Masing2 ada order kan. So jumpa 1 tempat, pass, senang. Ingatkan nak jumpa dekat2 KL ni je. Malas nak ke Shah Alam. Tapi sebab ade budak rumah yang lain ada order gak. Kang kalau jumpe kat KL, kena patah balik ke Shah Alam. Kan dah 2x kerja tu. Baik terus jumpa kat Shah Alam. Tapi dah alang2 jumpe tu, buka puasa sama2 la, HEHE



Plannya, petang semalam saya amek Aisyah di opis dia
. Pastu gerak ke Shah Alam terus. Ayie dah smpai awal, saya suruh order menu dulu. Takut dah azan kang, menu still xdpt lagi. Tu pon jenuh ayie Call aku nak makan dekat mana T_____________T. Dah aku putuskan makan dekat Pizza je, pastu next issue came in. Nak order ape pulak. Haiyaaaaa kami ni memang masalah tang nak makan dekat mana, nak order ape. Dari 4tahun lepas mula2 sambung degree, beginilah peel kami :P Jangan turun peel ni dekat anak2 kita dah la ye. HAHAHA




Lepas dah amek Aisyah dekat opis dia, singgah rumah Abg Edy & Kak Farrah jap. Aisyah nak mandi & tukar baju. Lagipon awai lagi, baru pukul 5petang kot. Sambil tunggu Aisyah bersiap, saya gomol2 Aminul Faris, bakal menentuku, HAHAHAHA. Gambar minul? Errr xsempat capture. HAHA



Dan disinilah kejadian itu bermula...


Elok masuk kereta, start2, eh2, xleh la. Muka dah cuak tapi cover. HAHA. Try start lagi, xleh gak. Try lagi, xleh lagi. Ok dah, fed up try banyak kali macam xde hasil :P


Kata Aisyah, elok masuk parking, xleh start. Nasib baik jadi masa tengah parking kan. HUuuuuuu


terus call ayah..


Aku : Ayah, kereta xbuleh start *time ni dah cuak gile :P. Tapi suara maintain cover :P

Ayah : N kat mana ni? Maybe bateri kot. Cube try jumper dulu



:: Aku nak jump sendiri pon takut. Sebab ada karen hujung wayar. Meletop2 kooooo. Dasar penakut mmg xleh buat ape la kan, HAHAHA ::


Gigih Aisyah mintak tolong Abg Edy jump kan. HUHU. Dah jump lama sket, try start, xleh pulak. Jadi sama macam b4 jump. Maknanya bukan masalah bateri. Ayah cakap bateri tu sebab kereta tu mmg kena tukar bateri. Dah setahun lebih usianya.


Dah xleh start, saya call ayah balik..


Aku : Ayah, dah jump pon xleh la. Jadi sama macam b4 jump. Bila start, ia tendang balik. Bunyik "plukkk plukkk" bila paksa start


Ayah: blaaa blaaaa blaaa Spark plug kot. Ayah nak cakap pon xreti. Ayah suruh tengok wayar tu, wayar ni pon N xtau.



Time ni aku dah gelak sakannnn. Tau bawakkkkkk je eh. Wayar hape semua xtau :P


Ayah : N mintak tolong Abg Edy bagi gerakkan kereta tu je. Bila dah gerak, bawak balik kereta. Pakai Honda.



Ayah cakap tukar kereta sebab saya bising sebab takut dekat Shah Alam kang xleh start balik. Heyyyyy kereta pon belum buleh start lagi, ko dah fikir takut xleh start dekat Shah Alam. Plssssssssssssss la N, jangan fikir long term sangat buleh? HAHAHAHA



At last Abg Edy tanya nak dia carikan pomen or Ayah nak datang bawak Pomen sendiri. Sebab dia pon mati kutu xtau apa punca. Kena panggil pomen gak. Eh Abg Edy yang pro kereta pon give up, aku ape ntah lagi. Mula2 start kereta xleh, dah give up kottttttttt. HAHAHAHA



Maka kami ke Shah Alam pakai kereta Abg Edy, dan kereta saya tinggal di sana tunggu pomen baiki. Masa ni serba salah sangat nak guna kereta Abg Edy. Abg Edy suruh p pakai kereta dia dulu. Sebab kalau tgu pon, xtau bila buleh start. Time ni Aisyah dah angkat kuih raya. Tukar kereta. Aku? Pandang ke arah enjin kerata dengan harapan buleh start balik. HAHAHA



So ke Shah Alam, lalu NKVE. Nak kata jemmed tu xla, cuma banyak kereta & kereta bergerak. jangan xbergerak sudah. Lagi aku stress. HAHAHA. Elok exist tol, Dah azan maghrib. Xpe, kami cool. Xkalut pon sebab kami tak...........(sila isi sendiri. HAHAHA).. Terus menuju ke Pizza dekat pintu belakang UiTM. Mencari parking pon satu hal. Haaa hambek. Parking dekat Shell (seblah pizza) dan jalan sket :P






:: Ni je saya sempat capture. Gambar kami lupe nak capture sebab rancak sangat berborak. HAHA ::



Masuk pizza, mengagau cari table dorang. Tibe2 ada orang dok lambai2 tangan. Ehhh Aisyah, kita ada peminatttttt la. tuuuu fannn kita tuuuuuuuu. Panggggggg sedaassss. HAHAHA sempat lagi eh Kau N berangan. Tadi bukan main cuak kereta xleh start. HAHAHA




Makan2, gosip2, dongeng2 dan gelak2. HAHAHA. Aku rasa table kami PALING LAST bangun kottt. table lain dah kosong dah. Pekerja pizza dah kutip semua pinggan kotor dekat table. semua dah balik kekenyangan. HAHAHA. kami je xreti2 nak balik. HAHAHA. Pastu singgah rumah sewa jap. Hantar kuih raya yang budak2 rumah order.


Xcukup dongeng dekat pizza, sambung dekat rumah sewa pulak. memang minah bergosip la jawabnya. HAHAHA. Around 9.45malam, bertolak balik la kami... 10.30 malam sampai rumah Aisyah. Amek kereta. Kereta dah ok. Kata Abg Edy, Abg G.I (ntah camne ntah eja :p) ketuk2 spark plug pastu dah leh start.

Saya sampai rumah malam tadi pukul 11.20 malam. Penattttt tapi best. Baru xjumpa 3 bulan, macam2 cerita keluar. If 3 tahun??? Huuuuuuu

Ok, harini saya buka puasa di luar lagi. Dengan kawan2 sekolah. Dekat Gombak Prima bawah ni je :)



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


To :

Kak farrah & Abg Edy : Sorry N nyusahkan. Dah lambat nak ke spital. Huhuuu

Abg G. I & Abg Edy : Terima kasih banyak tengok2 kan kereta "aweks cun" ni. HAHAHA




Tiada ulasan: