Ahad, 10 Julai 2011

Hantar Bakal Adik Ipar Balik Asrama :)


mak mertua ajak saya temankan Incek Fauzy
hantar Fahmi (Adik ipar) ke asrama beliau
mak mertua ada hal katanya

mintak tolong saya temankan Incek Fauzy driving :)




Incek Fauzy cerita aritu cara mak nak suruh saya teman,

sweeeeeeet je tauuuu

berkiassss kiasssssss :)
Alaaaa Mak ni, saje je tau :)



Eh belum kawen dah panggil "mak"?
ni feeling masa beli kain langsir mgu lepas la nih :P

saya panggil "makcik" tapi dia bahasakan dirinya "mak"



tapi dalam belog jela berani panggil "mak"
depan2 xberaniiiiiiii :P

penakut lagi rupenya kau nih N :P
kahhhh kahhh kahhh :P



Incek Fauzy amek saya dekat rumah pukul 9.40 pagi
borak dengan mak ayah kejap, 9.50pagi baru bertolak
kami bertiga je, saya, Incek Fauzy & Fahmi



saya ingatkan perjalanan dekat je
tapiiiii jauh juga rupanyaaaaaa
around 2 hours, 133 KM
dah buleh buat jamak dah
lepas exit highway, akan lalu jalan dalam pula selama 1jam 30min
lalu Ijok, Tanjung karang, Sungai Besar,
eh ape lagi eh?
lupeeeeeee pulak
borak sakan dalam kereta kan :P




:: Pilih flavour pon nak cekak pinggang ke sayang? kahhh kahhh kahh :P ::


pastu Incek Fauzy singgah kedai borong Nata de Coco
3 balang RM 10
murah jugak la, ape lagi, sebatttttttt :P
tapi jangan lupa bayar eh, HAHAHA



beli ni masa nak hantar Fahmi
balik dari hantar, tengok2 dah tutup
laku wehhhhhh, lakuuuuu
Nata de Coco dah abesssss :)



ada 2 flavour ni je
mango & strawberry
laici xde pulak, baru abes katanya :)



saya beli 3 balang
Incek fauzy pon beli 3 balang
eh apa ni, tiru je ek :P




setelah 2 jam perjalanan, tepat 12.50pm sampailah kami
memang jauh wehh sekolah Fahmi ni
agak kebelakang dah
hujung2 jalan, depan sket, jalan ke pantai



ni la sekolah Fahmi, SBPISB
*Sek Berasrama Penuh Integrasi Sabak Bernam



sampai2 je, Fahmi letak barang2 dia dulu dekat dorm
saya tunggu dekat pondok bawah pokok ni
redup sikit, maklumlah panasssss sangat
kering je tanah2 dekat sekolah ni
*sempat pulak aku cek tanah :P





mak mertua bekalkan kami nasi lemak
sedap gile wehhhh
mak mertua saya ni pandai masak
tanya je nak masakkan jenis apa,
gerenti tahu :)
ehem2, buleh lah berguru nanti :)



lepas Fahmi dah letak barang
kami lunch nasi lemak bekalan air tangan emak :)
walaweiiiiii sumpah sedappppppp
bertambah2 sambal kerang aku cedok :P
tapi saya xmakan nasi la,
just ratah lauk dia je
diet bebehhhhh dietttttt :P



ok
izza, dah lama kan tunggu rahsia diet N?
masih xleh share sebab cuti ni berat naik balik
ni baru nak sambung diet balik
nanti N share eh
tapi dah dapat clue kan, N xmakan nasi :)


:: Fahmi ni tinggi gila wehhh. Terserlah ke-katik-kan hakuuuu :P ::


tau x kata2 Fahmi buat saya gelak terbahak2
terus lupa nak cover ayuuuuuu
kahhh kahhh kahhh



"Ampuci, Kak N memang xmakan nasi eh. Makan ratah2 lauk je? Buleh pulak dia makan kosong tanpa nasi begini. Alien kot Kak N ni "


Alien?? Kahhh kahhh kahhh

pastu Incek Fauzy balas,

" Ha'ah dia memang pelik sket. kalah alien "

3-3 gelak serentakkkkk


:: Bye2 fahmi. Belajar betul2. Ingat pesan Mak, Abah & Ampuci tadi :) ::



lepas makan, gelak2 jap, borak2 then kami bertolak balik :)
tapi masa tu tengah azan zohor,
so Incek Fauzy kata solat dekat surau sekolah dulu
buat jamak terus, nanti xyah nak berenti lagi
ohhhhh bahikklah sayanggg :)



tapi ada kejadian memalukan berlaku dekat surau ni
xnak la share, maluuuuuuuu gile :P
Incek Fauzy la punya pasallllllll
salah bagi info
malu gile ai, xmo jejak dah SBPI ini
HAHAHAHA
harap2 pelajar laki tu xcam muka haku :P

:: telekung khas untuk tetamu SBPISB ::


saya ingat sempat Zohor dekat rumah
tapi xsangka la pulak jauh sebegini
ingatkan bila sebut "Sabak Bernam",
dekat je sebab masih dalam kawasan Selangor
tapiiiiii tak de maknanya
kat sini dah ibarat nak masuk Teluk Intan okehhhh
bapakkkkk jauhhh :P



jadi, terpaksa pinjam telekung surau SBPI ini
comel pula ada telekung utk tetamu :)



selesai solat, kami ke pantai pula
bercanda di persisiran pantai
ewahhhh ewahhhhhh gila punya romentik okeh
sebab angin kuat gilaaaaa
angin kuat terus feeling romentik :P
sampai terselakkk-selakkkk tudung haku
tudung tang muka toksah cakap
terkelepet-kelepet dibuatnya :P



memang panas la kat sini
angin yang bertiup pon rasa bahangggg je
bayangkan spek saya terus bertukar HITAM sebab cahaya terlampau terang
tu pon saya stil sepet2kan mata sebab silauuu
org rabun ni memang silau tinggiiiii :P



:: tengok tu ha, berkerut2 dahi, mata pon sepet2 je. Panas wehhh. yes, tangan di depan itu sebagai langkah berjaga2 sebab xmo terselak lagi, angin kuat weiii HAHAHA ::




dekat pantai kejap je sebab si puteri lilin ni xtahan panasssss
dah mengelupurrrrr nak air cond :P
then terus gerak balik sebab takut sampai lewat :)



tapi singgah di gerai tepi jalan ni kejap
saya beli mangga, jeruk & tapai ubi
bagi mak mertua 2,3 biji mangga
sebab saya beli 2 KG je
xkan saya beli xbagi Incek Fauzy sket kan
macam xbest la pulak, HOHO
tapi xleh nak beli banyak la sebab mangga tu dah masak
kalau xberapa masak lagi, buleh simpan 2, 3 hari lagi
tu yang xleh nak beli banyak
beli utk di makan on the spot
supaya xmembazirrr :)



sampai Gombak tadi pukul 5petang
pastu Mak Ayah Huda ajak makan luar
join jela, hehehe :)



begitulah aktiviti hari minggu saya ye
sabtu ke kenduri kawin,
ahad hantar adik ipar lepas tu buleh dating :P
HAHAHA



ok babai
esok mahu ke Jalan Tar
cari baju raya pula :)



Tunggu Incek Fauzy balik jap,
pastu nak pillow talk dulu b4 tdo :)
letihhhhh gila nih T___T



Selamat malam dunia :)

- Strewberi manis
- 12am, Mon
- 11.07.2011




6 ulasan:

♥S@R@♥ berkata...

wahhh leh jd kakk ipar kesanyangan ni..hehe

Eazy Izzuddin berkata...

bestnye jalan2..journey

StrewberiManis =) berkata...

Sara :

akak ipar kesayangan paling LEMBIK buleh la, HAHAHA

StrewberiManis =) berkata...

eazy :

tula, cuci mata tengok environment luar :)

farrah isnanee berkata...

woi!!ney yg na marah ney!!kompom lalu umah nenek aku!!jgn over N!!jauh beno.msti encik pjie pemandu berhemah erk?aku balik kg ulang alik je..(oke tipu..kdg2 je wat cm 2)hahaha...paling lewat pown 2 jam la..aku pown ta pnah sggah agro bazar 2 weh..hehe...spnjang perjalan ade org jual2 an?mangga la.jagung la..mentarang la..hahaha....ko ta singgah bli kelapa bakar yg peja minum 2?huhu...bermkna ko tau la jln ke kg aku!!ok t kalo aku wat event kt kg bole dtg!!yeeehhaaa!!hahahaha

StrewberiManis =) berkata...

nanee :

Ha'ah aku nampak nenek ko tgh sapu halaman HAHAHA

xla, kami banyak menyinggah
tu yang rasa lama
beli stok makanan adik ipar
pastu menyinggah toilet la
nak beli air la
macam2, tu yg lama, HAHA


ha'ah aku jumpa mentarang
tapi xtau ape benda tu, HAHAHA
Incek fauzy kata ia adik beradik kupang
ooooooo baru aku tau, HAHAHA


aku jumpe je kelapa bakar yg peja beli tu
tapi xsinggah la
sebab dah banyak sangat aku menyinggah
pasal aku, perjalanan jadik lambat
BAHAHAHAHHAHA

xpayah la nak jauh sangat derrrr
buat event dekat gombak ni je sudah
tu pon belum tentu aku datang
maklumlah, aku dah pegang title "FULL TIME STUDENT" balik, BHHAHAHA
xdelah, ajak je
InsyaAllah panjang unur aku datang :)
siapa xnak makan freeee weiiiii ;p