Isnin, 13 Jun 2011

Persiapan Kawin : Sharing is Caring :)



ok seperti dijanjikan, saya akan share serba sedikit
saya xretilah nak simpan2 dulu
after majlis baru reveal ke hape kan
tak sesabau mcm nilah :p
selalu kena dengan mak saya

"kamu ni N, xsesabau. Semua benda nak settlekan dan2 tu juga "

bukan xsabar mak, tapi eksitedddd :P
mcm entry cat bawah ni
belum final exam dah kipochi dekat ayah suruh cat rumah :P
well, cik stoberi mmg begini :P




:: Promoter THE BODY SHOP TGH WRAP set mandian. Semua strewberi. I likeeeeeeeeeee :) ::



ok kan hari tu saya ada buat entry ni kan
semalam saya p beli set mandian strewberi
saya suruh dia wrap terus
nanti nak buh atas dulang, terpulang pada belah Incek Fauzy :)



memang plan nak beli bersama dengan Incek Fauzy
macam kalau beli set mandian ni,
saya beli, Incek Fauzy pon beli
so 1 tempat dapat beli 2 barang kan?
xla macam beli handbeg ke, tu dah tentu2 kena p kedai lain2
1 kedai dapat beli 1 barang je



tapi sebab semalam Incek Fauzy baru balik dari kenduri kawannya ni Nogori
sampai Gombak, dapat berita sepupu beliau meninggal
baru 3 minggu lepas kawan baik meninggal, ini sepupu pula
Al- Fatihah



so dia kena balik Melaka time tu jugak
ohhh xpelah sayang, uruskan dulu mana yang penting
barang2 hantaran ni buleh beli kemudian
kita hanya merancang
pasti ada hikmah semua ni :)



jadinya semalam saya & Huda beli barang hantaran ni
nak belikan set mandian Incek Fauzy, saya takut dia xberkenan
baik dia pilih sendiri nanti :)



" Akak nak riben kaler ape? tema kaler apa? "


Ahkak? tibe2 feeling dah tua
bhahahahha :P


ok set mandian ni ada :

1) Shower gel strawberry
2) Soap strawberry
3) Body Puree Strawberry
4) Body butter strawberry
5) Lip balm strawberry
6) Body scrub
7) Span Mandi



Sementara tunggu promoter tu wrap,
saya beli jam tangan for hantaran juga
again, nak belikan Incek Fauzy skali
tapi takut dia xberkenan pula
haiyaaaaaa :P



so saya dapat beli 2 barang hantaran je
yang lain2 beli esok kot
sebab esok ada HIV test
after tu terus beli barang hantaran bersama Incek Fauzy :)





nila Jam dinding utk bilik pengantin
besau gile kan?
masa dekat ROMANTIKA, saya ingat ni macam oklah
standard size gituuuuu
sampai2 rumah, puiiiiiiiiii bapakkkkk besar :P
xpelah, nanti sekali pandang tgk jam dah tau pukul bape
xyah tenung lama2 :P
maklumlah ai kan rabuh jauh :P



oh ye, harganya RM 59 :)



saya test sandarkan dekat hall atas rumah ni, dah terasa besar gila
belum gantung betul2, HAHAHAHHA
buat masa ni jam & barang2 kawen masih diletakkan di bilik bujang rumah ni
sebab bilik saya rumah seblah xsiap cat lagi kan
kang Yasin datang nak cat, kena alih2kan barang
malas la buat 2x kerja
lagipon bilik bujang ni saya sorang je, so luas lah nak letak2 barang :)



tadaaaaaa :P
nilah pakaian my pengapit nanti
kiri tu Eila punya, satin & lace
kanan, adik Faizul (xtau nama :P) punya, satin & sampin
esok akan pas kain pengapit L dekat Incek Fauzy
sebab esok nak buat HIV test dgn dia, so nanti dia pas dekat adik Faizul


yg Eila punya xtau nak pas bila
walaupon jiran dekat, tapi masa xizinkan
bhahahhaha :P
tgklah, mlm ni or esok ke kan
malam ni nak jumpa abang halim jap
discuss OP, OV & kerusi meja di dewan nanti
eh2 bukan jumpa ber2 la
gilo ke hape, dah la mlm2 kan :P
Pak Haji & Mak Aji sure xbagi :)



saya p dengan parents saya la
sepanjang buat wedding preparation ni,
pasti saya bawa org tua saya
sebab saya takut pilihan saya nanti "jenis darah muda"
dan mengakibatkan org tua xberkanan
lagi 1 saya takut ditipuuuu
at least kalau bawak ayah, dia mmg pro lah
ayah pandai pilih kualiti & harga
sanggup bayar dgn harga mahal sikit asalkan kualiti terjamin
xpon sebab mcm ayah kata entry semalam

" NAK TOLONG ORG :) "

yelah bapakk :)



lepas ni sape2 ade bisnes related dengan wedding,
sila bagitau saya :D
ayah lagi suka sbb dapat beli dgn org melayu & tolong org melayu :)



8 ulasan:

FzA FzO berkata...

waah! lip balm body shop... fevret aku 2...

Fiza Hamzah berkata...

Ohmaigod hana..kain baju pengapit perempuan sama dengan baju aku untuk mengapit si ain nanti..!

citerase kau ngn aku mmg seiring okay..!

memang sejibik okay..!

eh? "mengapit si ain"? btul ke..
hahahaha..

StrewberiManis =) berkata...

fiza :

bestkan lip balm dia
aku pakai time bibir mengelupas je
pastu simpannnnnnnn molek je :p
yes, aku kan xsuke makeup2 ni :P

StrewberiManis =) berkata...

peja :

yeke same? bhahahhaha
mak aku pilih kain tu
aku ikot je citerasa org tua :)
if dia berkenan, kita pon happy ye dak
xperlulah nak gaduh2 ke, tarik muka ke
yang penting berkat dari org tua :)

♥S@R@♥ berkata...

nak strewberi satu..hehe

ingt N ingat stewberi.. ;)

norazlillah berkata...

wahh! chantek kaen tuh..
bkan maen eila mengikut blog N nak tgk persiapan!

N, projector and screen, discuss ngan abg eila.. lagi snang dia ckap ngan N.. amik no dia neh.. 0126513866.. Addy.. :)

Thanks N!

StrewberiManis =) berkata...

sara :

buleh2, xde hal la,
demi akak & baby, N bagi je
amek, amek, hehe :)

ohh yeke, bagus gak tu
nanti p market, jumpe stoberi,
mesti akak terus teringat N kan?
hehehe

StrewberiManis =) berkata...

eila :

auwwwww malulah i *sambil betul2kan baju* bhahahhaha


ok dear, n pon terfikir macamtu
n deal directly lagi senang kan
okeh2, nanti n call dia

Thanks MY PENGAPIT :)