Khamis, 16 Jun 2011

Alhamdulillah, Result Dah Keluar. Saya Pass with Flying Colours ::




Eh malam tadi saya cek email before tdo

rupenya UiTM dah sent result malam tadi
so malam td tdo haku adalah sangat lena sebab xperlu cuak2 :P


:: Titik tolak permulaan saya amek Kos akaun. Cikgu Normah (yg tengah) sanggup buat home tuition utk saya. Dan dengan semangat beliau, kini tamatlah degree akaun saya selama 4tahun. Kos yg dulu saya sangat BENCI :(. InsyaAllah saya akan teruskan amanah beliau yg mahukan saya amek ACCA. Terimakasih cikgu atas doa & sokongan semasa saya di matrik & U ::

:: Gambar adalah 7tahun lepas ye, 2004 :P ::




Result? Alhamdulillah semua pas with flying colours :)
xsangka result sebegini
lain dari apa yg saya jangkakan
ohhhhh terima kasih YaAllah




sem lepas memang saya xputus2 berdoa & buat solat hajat
yee, cuba anda tanya student akaun part 8
subjectnya sangat heavy T____T
especially ppaer FAR 600, Puiiiiii bapakk susah weiii
nangis? dalam sebulan tu, mesti ada sekali 2 saya nangis :P
sumpahhh susah weeeiiiii
Alhamdulillah pengorbanan saya selama ini berbaloi :)


:: Mak ayah, terima kasih utk segala2nya. Dari segi financial support or non financial. Xterucap dek kata2. Terima kasih juga utk bangun tdo pagi awal utk buat solat hajat utk anakanda mu ini (saya nangis2 call mak ayah sebab saya xyakin nak amek final T____T ). Terima kasih sangat2. N mintak maaf kadangkala xdapat balik Gombak dalam sebulan sebab sibuk siapkan report & asgmnt. Kadangkala hujung minggu ada programme. Xdapat nak lari balik Gombak. Terima kasih sebab sanggup datang ke Shah Alam sebab N rindu nak salam tangan Mak Ayah T______T *sebakkkkkkkkkkkk dah ni :(( ::



teringat sem lepas tak cukup tdo
teringat pagi2 buta pukul 2, 3 pagi stay up buat report :(
teringat letak note tepi bantal sebab nak studylah kononnya before tdo :P
teringat hujung minggu ada jeee prog sampai xsempat siapkan asgmnt T__T
teringat bila musim test & final, mata macam panda :((
teringat mak ayah di gombak sebab xdpt balik gombak T___T
teringat tunang tercinta walaupon saya xdpt SMS dia sangat :(
teringat masa tdo & makan saya yg xmenentu :(



ohhhhh sebenarnya banyak lagi
tak TER-ingat dibuatnya



tp, Alhamdulillah semuanya berakhir :)
4tahun degree (8sem), saya dapat abeskan ontime!
seperti yg saya target, saya xnak extend
sebab saya ada plan saya, nak abeskan ACCA before umur 25tahun :)
4thn amek degree, saya xde repeat mana2 paper
pass with only first sitting :)
TAHNIAH diriku & alhamdulillah




:: Eh gambar dia pon nak masukkkkkkkkkkk jugak. Xnak kalah :P ::


dulu2 masa sem 1 degree, saya selalu fikir "macamana if aku ada repeat paper? "
gile kan, baru sem 1 dah fikir bukan2
padahal ada lagi 7 sem menanti :P



N, susah ke amek akaun ni?
yes, MEMANG susah pada mulanya
dulu masa after PMR,
saya memang xnak amek akaun stream
xtaulah nape perception saya masa tu akaun sgt susah
padahal belum try lagi
perghhhh pengaruh darah muda kot?
maklumlah nak membesar time tu :P
tapi Alhamdulillah saya dapat A1 for subject akaun masa SPM :)


:: Anugerah Pelajar apa ntah. Lupe. Masa ni Hari Anugerah Pelajar Cemerlang 2006. Incek Fauzy xdpt datang sebab dia di Melaka, siapkan project sem dia. Seminggu lepas majlis ni, saya terus register matrik di Perlis :) ::



Aritu p ofis ayah
staff ayah tanya saya susah ke amek akaun?
sebab dulu dia ade amek, FAILED memanjang
pastu dia tukar course lain
again, mcm saya cakap sebelum ni,
lain org lain cara studynya
maybe org tu cepat pick up sebab dia cepat absorb kan :)



oh 4 tahun amek degree ni, macam2 saya hadapi
jatuh bangun itu lumrah
menangis & gembira itu satu motivasi bagi saya
TERLALU banyak saya hadapi
dan juga mengajar saya erti kehidupan sebenar :)



errr dah xtau nak bebel ape
speechless sebab saya dah grad
xperlu risau apa2, aku failed ke? kena repeat paper ke sem depan?
if repeat, abeslah ACCA aku, plan delayed :(



but now, ALHAMDULILLAH berakhir sudah 4tahun degree ku :)
lepas ni tunggu surat konvo jelah
YEAYYYYYYYYYYYYYYYY :D



terima kasih juga kepada yg support saya directly or indirectly
ok, xtau nak bebel apa, layan gambar je eh :)


:: Xlupe juga Incek Fauzy tersayang sebab sentiasa bagi kata2 semangat & dorongan. Kadangkala saya giveup & down, tapi beliau sentiasa bagi motovasi. Terima Kasih sayang. 4tahun dibumi UiTM, beliaulah tulang belakang kekuatan saya selepas ibu bapa saya ::




:: Dan juga housemate tercinta. Terima kasih bersama aku 4 tahun ini. Kadangkala saya xfaham, merekalah yg mengajar saya. Sedih, gembira kami lalui bersama. Banyak yg kami lalui bersama. Tak tertulis disini. Terima kasih sayang utk apa yg kalian lakukan utk aku selama 4 tahun kita bersama & menyewa di rumah En Nizam. Bhahahhaha :P ::



:: Pensyarah2 sem 8. Terima kasih di atas ilmu yg di curahkan & saya minta ilmu ini dihalalkan :) ::


ok babai, nak bersiap ke OU :)



23 ulasan:

Aeen berkata...

tahniah anne..mesti result ko gempak kan....good luck in ur future...smge tercapai segala impian ko..:D

NOIN berkata...

wehhhh kem salam dekat Puan normah. rindu dekat dia. aku penah tution Math dengan dia.

One more thing Boleh bagi aku tips cano ko study FAR!?
FAR memang the killer paper kot. wuwuwuwuwuwuwu takottt..


Hannah Good Luck for Acca. ko memang layak dapat yang terbaik =')

sy sedih ni. uwuwuwuw

NurIzza berkata...

eh che ah!!!! che ah! !terima kasih bagi saya lulus wpun tak A+++
;)
alhamdulillah.. apply acca gak?? aah aritue nmpak luh luper lak..

Fiza Hamzah berkata...

I wish that I could flashback the time to make me same level 'kepandaian' like you or more right now.. :(

I'm proud of you Hana.. :')

Aku harap aku boleh nak jadi mcm kau satu hari nanti..

Doakan aku Hana..

Aku nak jadikan kau idol aku..

:)

PS : rugi sangat tak timba ilmu time duduk sebelah kau dulu..serius dr hati,Rugi..!!

alia iman berkata...

see i told u rite...da moment kita tau kita da grad..sebak n mcm2 perasaan ade kan??huhu....

kite akn nangis ingt kepayahan ms blaja dlu yg da jadi kemanisan buat kite skrg ni...nnt da keje...lg laa rasa nak ulang balik lalui sume tu...believe me dear!

apepun..buat N yg jauh (ceh..jauh ke?)....

CONGRATULATION!!!! Nanti convo time lg la rasa heaven n sedih jugak..huhu...

naimahisemaail berkata...

anne DL eh?tahniah syg!!! u deserve it honey..

StrewberiManis =) berkata...

Aeen :

thanks sayang atas uacapan & doa :)
Doakan aku berjaya abeskan ACCA on time ye
sayang kamuuuu T_____T

StrewberiManis =) berkata...

NOIN :

yup, utk PMR cikgu Normah ajar math
utk SPM, ajar akaun
tapi masa SPM kau xde dah kan dekat Hillcrest
dah masuk teknik :)
ok, nanti aku sampaikan eh
upah Mc Flurry oreo buleh?
BHAHAHA xdelah, joke aje :)


tips paper FAR?
hmm, cara aku, fahamkan KONSEP & summary for overall
utk kau faham tajuk tu pasal ape. At least dapat gambaran kan?


JANGAN hafal kalau xfaham lagi KONSEP ASAS :)
kalau dah faham ni, InsyaAllah, bagi soklan bentuk camne pon, kau buleh jawab
sebab pokok pangkalnye kau dah faham :)


thanks for ucapan. Doakan yg terbaik utk aku & aku dapat abeskan ACCA ontime ye :)

StrewberiManis =) berkata...

NOIN :

err lupe, nape kau sedih pulak ni dear?
musykil aku. huhu

StrewberiManis =) berkata...

Fiza :

jgn cakap camtu dear
sedih & sebak aku baca komen ni
setiap org, lain cara kejayaan dia
kau dah kje, teruskan
tolong support family, bagi mak ayah kegembiraan & financial support


btw walau di mana kau berada,
aku doakan kejayaan kau,
xsemestinya spesifik mesti berjaya dlm bentuk ilmiah :)


dah la, yg lepas tu biarkan lepas
ade hikmah semua ini
jgn fikir bukan2 :)


doakan kejayaan aku utk masa akan datang & dpt completekan ACCA on time ye
thanks sayang :)

StrewberiManis =) berkata...

alia :

ha ah sayang
ni pon dah sebakk & heaven sgt
masa konvo nanti xtaulah
mau terburai air mata ni masa peluk mak ayah T____T

haaa tgk, ni pon dah menitis air mata. xyah tunggu konvo :(


sebakkkkkkkkkkkkkkkkkkk

jap, nak kesat air mata
abes touch pad laptop N basah :(


alia, thanks for the ucapan eh
doakan N dapat abeskan ACCA on time


sayang & rindu Aliaaa
huhu

StrewberiManis =) berkata...

naimah :

Alhamdulillah ain
rezeki sem ni
aku sekarang pon,
atas nasihat & sokongan kau
thanks ainnnn
xterbalas jasa kau
hanya Allah mampu membalasnya
aku doakan yg terbaik utk kau
duniawi mahupon akhirat
terima kasih sahabatttt :)

sayang kau sangat
*peluk kuat2 sampai xnak lepas :)

StrewberiManis =) berkata...

nurizza :

kan kannn kannn
sayang Che Ah kan
dia memang best ah
rasa nak peluk2 dia masa dia tgh bg lecture
gila punya comel owhh dia masa mengajar
sukeeee sgt, hehehe



eh kau pon amek ACCA ke?
xnampak pon masa interview?

farrah isnanee berkata...

sekalung TAHNIAH utk ko N...aku ta sgka kwn aku yg kdg2 blur ney sehebat ckunx??!!u make me proud 2 hav a fwen like u beb!!siyesly!!

aku tersgt bgga N!!teruskan capai ape yg belum tercapai dan ape yg kau hajati N..dengan berkat doa org2 d sekeliling ko n semangat yg ade dlm dri ko..1 ary ko akn jd insan yg sgt berjaya N..ney doa kwn ko yg te seberapa..

semoga ko ta lupekan persahabatan kite byle da jadi org yg bejaya... ;)

Eazy Izzuddin berkata...

tahniah2!...
hehe..

NOIN berkata...

Sedih sebab tak dapat jadi pandai macam ko.. hmm

StrewberiManis =) berkata...

nanee :

terima kasih nanee atas doa & ucapan BERMAKNA kau :)


jauh lagi perjalanan hidup aku, nanee
teruskan mendoakan aku ye
sbb aku TAK KUAT tanpa doa & sokongan dari kalian :)

ye, PASTI aku xkan lupakan persahabatan kita dear :D

StrewberiManis =) berkata...

eazy :

Thanks :)

StrewberiManis =) berkata...

NOIN :

bijak pandai bukan ukuran la sayang
dah2 jgn fikir bukan2 :)

btw lagi bape sem nak abes ni?

eh dulu kau ingat x aku penah cakap dekat kau di Myspace, nak hired kau kje dengan aku if aku bukak audit firm sendiri nanti
ingat x? kehh kehh :)

♥S@R@♥ berkata...

TAHNIAH N! ;)...

akak lak dah kantoi 1 paper..huhu dah le nak cuti sem pasni.. hope next year dapat habis kan..

alia iman berkata...

buat sume kwn2 N...

pandai itu satu anugerah or bonus ...tp Allah lebih memandang kepada USAHA kita kan N??

jadi jgn sedih2 ape yang Allah aturkan utk kita..yang terbaik Allah bg buat semua hambaNya...believe me..

buat N..
sambung ACCA cepat..heheh selagi bole study..study puas2..nnt da kawen..da keje komitment lagi besar n u cant have the same feel same like study time...

Chayok2 semua utk gadis2 yg comel ikut blog cik stoberi nih..hehehe

Tanpa Nama berkata...

Salam akak,
Sy skrg amik pure science kat mtrik pahang n masa spm dulu tak amik account
Rasa mcm teringin nak amik degree in accountancy tp boleh ke? sbb sy takde basic account

StrewberiManis =) berkata...

tanpa nama:

salam.

boleh je amek walaupun xada basic in accountancy
tapi kena bermula dr bawah la..
mmg basic paper punya sbb xada exemption

ok clear x? harap dapat membantu :)