Rabu, 18 Mei 2011

Bertunang : Jari Makin Runcing. Cincin Tunang & Risik tak Muat T__T


Macam saya cakap entry sebelum ni,
saya kan diet after tunang until now
then, berat saya turun la kan, hehe



akibatnya, jari saya makin runcing yuuuu, hekkk hekk :)
cincin tak muat dah, longgarrrrrr
pastu kan, bukan saje jari runcing
tapi tangan saya ni timbul urat2 kauuuuuuu



baru2 ni jumpa Incek Fauzy
kami memang dah lama, ade la kot sebulan
dia pon terkejut tengok diri saya sekarang
memang kurusssss sangat ok


jari runcing
timbul urat2
muka sedikit cengkung
perut sedikit kempis
*xde lipat2 sangat dah time duduk :p
seluar jeans menggeleberrr




:: Rongga ruang yang terbiarrrr ::



terus Incek Fauzy tak kasi saya diet dah
kurussss sangat pon tak cantik katanya :P
Yooo la Cik Abang sayang :)



ok2lah balik Gombak ni saya tak diet pon
balik Shah Alam kang sambung balik :P
errrr tumpang lalu sayang :P
if timbang berat ni, ade la kot naik sekilo 2
makan main bantai je kan, xde diet2 :P



:: Cuba tengok gambar saya masa tunang. Montok2 kan jari I. Berulas-ulasssss ohh. saya tengok album tunang pon, rasa macam nak geget je jari sendiri. Gemukkkkksssnya Haku. HAHAHA ::


HAISHHHH lari topic lak
nak cerita pasal cincin, terus jadi entry diet :P
HAHAHHAHA



ok2, meh sambung balik :)
sebenarnya memang cincin dah start longgar sebulan after tunang
tapi saya still pakai
sebab kononnya nak ingatkan diri sendiri


"kau ni dah jadi tunang orang. Sila behave macam tunang orang"


Haa gitu la
tapi makin lama cincin makin longgar
nak pakai pon dah tak syokkk la kan
ade satu hari tu, baru siap2 lepas mandi,
tak lama lepas tu, cincin tunang, yang batunya keatas,
terus terpusing masuk bahagian dalam tangan
errr faham ke ape haku explain ni??
HAHAHA



maksudnya bila hulur tangan, batunya dah tak de
tapi bila anda pusingkan tangan macam nak merenjis tu,
tibe2 ade batunya
majikkk kan. majikkkkk sangattttttttttttttt
HAHAHAHA :P



:: Percaya tak, cincin tak muat masa nak sarung. Ketat gileee. Tu pon terdetik pakai losyen. Tapi masih ketat ok T___T ::


*refer pic diatas*

Cincin ni kami beli 10bulan sebelum tunang
tak silapnya bulan Mac tahun lepas
saya memang tak nak beli lagi
sebab tak confirm lagi bila nak tunangnya
tapi Incek Fauzy nak beli juga,
saya pon oraittttkan jela

tak tunang tahun tu, simpan jela kan :)
ye, cincin tunang tu saya yang pilih
paling simple kotttt
saya jenis tak suka besar & berbatu2
tak sesuai dengan jari saya


sekalinya mak mertua cakap:

"alahaiiiiii keciknyaaaaa"


tapi kan, haritu.. errr nak cite ke x nih :P

ok2lah, sekadar nak coret dekat blog je :)


bulan lepas, longgar dia tahap kritikal tau
tapi saya degil, tetap nak pakai
then saya bangun tdo, cincin risik tak ade di jari manisku
HAAAAA??? misplace ke? uwaaaaaa hati dah tak sedap ni
try cari 1 rumah sewa, tertonggeng2 den ni ha cari bawah katil :p



pon xde. dah sedih dah ni :(
saya yakin hilang dekat rumah sewa
sebabnya before tu saya solat, masa berdoa, cincin masih di jari
sempat tu kau menjeling cincin
kehhhh kehhh :p


after solat, saya mandi, then saya terus tdo
bangun tdo tu yang perasan cincin hilang
terus aim bawah katil
kot2 saya mengigau terbuka cincin masa tdo, lalu tergolek jatuh bawah katil ke kan
haku ni imaginasi memang tinggi :P
cari2, takkkkkkkkkkk ade pon
mulalah ayaQ mata bergenang



cincin risik tu weiiiii
sayangggg sangat2
nak bagitau Incek Fauzy, takut dia terluka
kononnya saya tak hargai cincin dia bagi



uh time ni dah serba salah sangat2 :(

kuatkan hati, capai handset, call dia

belum cakap pape, dah mengalirrrrrrrrr laju ayaQ mata ni
HAHAHAHHA


masa tu saya tengah study leave tau
memang tahap stress saya melampau2


then Incek Fauzy cakap toksah stress fikir pasal cincin tu
try cari lagi sekali, kalau xde gak,
tak apelah, harap benda ni dah settle
focus study tu
next weeknya, my first paper


tapi hati saya tetap yakin akan jumpa balik cincin tu
yela rumah sewa besar mana jela
confirm jumpa balik

dari dok study dekat meja study,
kejap2 masuk bilik cari cincin :(
dalam masa yang sama,
dok sms dengan Incek Fauzy
memang malam tu tak focus pon study :(


punya la dia nasihatkan suruh focus study, tak yah cari dah
tapi saya degil, tetap nak cari juga
yela weiii cincin kenangan T__T


atlast Incek Fauzy call
hujung minggu nanti dia datang Shah Alam
p beli yang baru
masa tu dia ke JB, outstation



bila dia cakap camtu, lagi la haku nangisssss
kau dah hilangkan, pastu dapat ganti yang lain
terasa diri ni sangat cuaiiiii :(



tak lama lepas tu, jumpa balik weiiii
sumpah happy gila
terus call Incek Fauzy :)


kau tau jumpa dekat mana?
terselit di celah span mandi yang kain net tu
HAHAHAHA



sejak dah jumpa tu, saya memang tak pakai dah cincin
simpan molekk je :)
takot jadik lagi benda yang sama :P


nasib hilang dalam rumah sewa
kalau di luar???
selamattttttt la cincin kau :P


oh ye, hujung minggu ni kami nak hantar kecikkan
terasa lama betul tak ada cincin di jari ni
teringinnnnn nak pakai :)


dulu busy dengan study,
so tak sempatlah kan
ni dah grad, ade banyakkkkk masa :D



Moral of the story, jangan pakai cincin jika ianya longgar :)



errr macam panjang je entry ni
xpe, 3 hari tak update kan, hambekkk :P


ok dah, saya nak turun memasak jap
bunyik la pulak perut ni :)
bye, jumpa next entry :D




6 ulasan:

r3d lollip0p ♥ berkata...

jgn kurus sgt k ;D.
but yg pnting, sihat ;)

StrewberiManis =) berkata...

red :

tak2, sekarang tak diet dah
maintankan saje :)

thanks remind me my dear :)

NOIN berkata...

sengal la ko hannah. haha. lain kali kalau longgar jugak ikat ngan benang :P

aku habis exam 25hb5. awat ko kawen bile??? hihi

StrewberiManis =) berkata...

NOIN :

aku terfikir gak ikat dengan benang
tapi kang bila sapu2 bedak dekat muka, calar la muka aiiii
HAHAHAHA SILALEMPANGHAKU:P


25hb eh? then kau dah grad la?
ke masuk balik?

Aeen berkata...

time mandi jangan la pakai cik anne oi....mandi bukak la dulu yg....aiyooo...aku pun cincin tunang pun longgar...bat die da berpusing2..tp nk kate kurus..ermmm...xjugak...hahahhahh

StrewberiManis =) berkata...

aeen :

aku xleh la bukak2 ni
kang misplace terus, lagi haru T__T

aritu p rumah sewa clasmate aku
aku tumpang solat rumah dia
then masa nak amek Wudhu' tu,
aku bukak cincin, letak kat tepi sinki
then lupe nak pakai balikkk
nasib baik kawan aku tu tanya

"ade sape2 tinggal cincin x?"

HAHAHAHA

ko tgk, tu baru amek wudhu yg beberapa minit pon aku leh lupe
cube kalau mandi??
aku ni dah la pesen mandi dekat2 sejam
hohoho memang carik pasal la kan jawabnye :P