Isnin, 23 Mei 2011

Bertunang : Hantaran untuk Incek Fauzy


ok,seperti dijanjikan,
kali ini saya nak share berkenaan hantaran tunang saya :)


eh2 tapi pic saya upload ni berterabur sket
like lepas makanan, benda, pastu makanan balik
haaaa kan xtersusun tu :P
xpelah, asalkan semuanya ada xpe la yoo :)


hantaran kami, 9 berbalas 11
ok, mari mulakan :)


1) Sireh Junjung

Sponsored by Eila (My Pengapit)

Komen : Perfect! Thanks sayang :)


2) Wajik

Sponsored by Mak Ngah


3) Sejadah

Sponsored by Sdn Bhd. Wakakaka :P


4) Pot poury

sponsored by Sdn Bhd :p


5) Kain nikah

Sponsored by Sdn Bhd juga :P


6) Fondant cake

Sponsored by Aunty Tiney


7) Dodol

Sponsored by Mak Ngah

Komen : Suka dengan tulisan atas dodol tu.
Menjadikan dodol aii berseri yuuu :)
tak la hitam je dodolku :)


8) Cupcakes

Sponsored by Aunty Tiney


9) Coklat

Sponsored by Ayah


10) Buah

Sponsored by Ayah

Komen : Lupe nak kilatkan dengan minyak zaitun T___T


11) Bahulu ikan

Sponsored by Mak Ngah

Komen : Kena usik dgn Makcik Incek Fauzy

"ni anak ikan ade 3, nak anak 3 je ke?"
Glurppppppp :P


12 ) Cookies

Sponsored by Aunty Tiney


:: Overall :) ::
masa ni hantaran coklat "dinyorokkan" bagi mendapatkan angka ganjil :P



1) Mesti ada yang bertanya kenapa angka genap kan? Ok2 saya explain :p. Mula2 Mak Ngah kata dia tak buleh nak buat halwamaskat. Tapi tak apelah, saya plan, cake & cupcakes akan diseparatekan. Tapi tibe2 Mak Ngah replace halwamaskat dengan wajik tanpa diketahui oleh kami. Pagi bertunang tu baru tahu & agak kalut sedikit. Makcik2 semua serang haku dekat bilik & bertanya kenapa hantaran jadi genap. Saya mana tahu. Tak tengok langsung hantaran pagi tu. Tapi mlm tu dah follow up, ok aje. Seperti dirancang. Tak akan haku nak cek balik kan, time tu den tengah di makeupkan :P


2) Solutionnya, masa berbincangan, hantaran coklat letak dekat dapur dulu. Dikeluarkan dari list buat sementara waktu. Wakakaka :P Pastu masa bertukar hantaran, Ayah saya bagi hantaran coklat itu kepada belah Incek Fauzy sebagai "hadiah" memandangkan anak2 buah Incek Fauzy ramai. Kiranya coklat tu tak masuk sebagai hantaran tapi sebagai hadiah.


3) Kami tak tukar hantaran ye, memang hari kejadian, amek semua dulu. Dengan dulang2 sekali hambek :P Sebab susah nak leraikan. Jadi, esoknya Incek Fauzy datang rumah saya utk pulangkan dulang hantaran pihak saya & saya pulangkan dulang hantaran pihak dia. Masa ni future MIL saya bagi 2 kampet gula pasir. Adat orang darah manis katanya :)


4) Ohh saya memang tak sangka banyak daripada hantaran ini disponsor. Terima kasih banyak2 kalian. N kawen esok sponsor la lagi yeh. Wakakaka


5) Hantaran saya digubah oleh Aunty Tiney menggunakan fresh flower & sedikit artificial flower. Upah kesemuanya beliau cuma amek Rm 50 je. Punya la saya budget Rm XXX utk 11 dulang. Sekalinya memang dia terima RM 50 je. Dapat harga jiran yuuuu :P Tu pon bergaduh manja sebab Aunty Tiney tak nak amek banyak. Memang niatnya nak sponsor. Thanks Aunty Tiney :)


6) Dulang hantaran, saya sewa. RM 20/pcs. Dulang kaca woooo. Kalau terpecahkan, silalah hulur RM 108 ye. HAHAHA. Alamak, gambarnya malas pula nak godek dalam external harddisk saya. Tapi saya pernah tunjukkan dekat entry2 lepas. Siapa2 yang mis entry tu, click label "tunang" dekat side bar kanan bawah sekali :) Berminat nak sewa dulang kaca? Email saya. Nanti saya bagi no fon akak tu :)


7) Siapa2 tak ade idea nak bagi hantaran ape, saya izinkan amek ideea hantaran saya :)



Nota Kaki :

Sayang, janganlah murung begini. Yang pergi tetap pergi. Banyak2kan sedekah Al-fatihah & Yasin

8thn bercinta, first time Incek Fauzy murung & serius. Saya mahu Incek Fauzy yg dahuluuuuuu T___T *mungkin makan masa utk back to normal* Incek Fauzy masih tak percaya rakan baiknya yg selalu lepak bersama, main bola bersama, gelak tawa bersama tapi hilang sekelip mata



16 ulasan:

nurayunni berkata...

cantiknye hantaran tue..pinjam buat hantaran tunang sy nanti bleh?

CikYuzz berkata...

cantik nye..suka the colour..hehe

StrewberiManis =) berkata...

ayunni :

thanks. bole2, xda hal :)

StrewberiManis =) berkata...

cik yuzz:

thanks, sama mcm saya
suke sgt combination color dia kan
nampak sweet je :)

asna cute berkata...

bahalu ikan itu sgt menarik & tertarik!

F.a.S.h.E.e.H.a berkata...

hye.. macam kenal jugak.. satu uitm kan.. :)

btw cantik hantaran tunang tu :)

StrewberiManis =) berkata...

kak asna :

hek hek, saya pon first time tgk woo
menarik kan :)

StrewberiManis =) berkata...

faseeha :

ha ah uitm dihatiku. Ewahhhh hehe

thanks :)

farrah isnanee berkata...

N!!cntik la gubahan sume!!i very d like it!!hahaha...t aku suh ko wat cmni gak bole?heheheh

StrewberiManis =) berkata...

nanee :

thanks, pink kan, harus lawa di mata kau :P

ok nak aku buat?
buleh2
bila eventnya?
tetttttttttt :P

farrah isnanee berkata...

tuttt...tuttt.sila cuba setahun lagi...hahahaha

StrewberiManis =) berkata...

nanee :

setahun lagiiiiiiiiiii?
wehhh aku xpenah jumpa operator yg suruh cuba "SETAHUN" lagi
"SEBENTAR" lagi ade la,
HAHAHAHA

Tanpa Nama berkata...

Hi, saya nak tanya bahulu ikan tu order dari mana? saya nak order untuk hantaran tunang jugak :)

StrewberiManis =) berkata...

tanpa nama :

Bahulu tu Makcik saya yg buat
hehe

Tanpa Nama berkata...

salam.saya interested nak sewa dulang kaca tu.boleh bagi no telefon akak tu x?ni email saya amalinaema@yahoo.com thanks ;) -ema

StrewberiManis =) berkata...

tanpa nama :

salam. Aunty tu dah xsewakan kot..
dulu husband dia sakit, stop kejap sebab nak fokus pada suaminya.
pastu dengarnya bila husband dia dah meninggal (Al-Fatihah), terus dah xbuat dah.

tapi kalau saya dapat info kot2 aunty tu nak buka semula, saya bagitau ye