Jumaat, 27 Mei 2011

Bertunang : Bersiap

Yaaa bertemu lagi kita di edisi bertunang
ahakkk ahakkk :P


patutnya entry ni keluar semalam
tapi semalam buzy pulak
nasib arini tak busy kan,
kalau x, postpone lagi la jawabnyeee :P


gambar2 bawah ni abaikan "corak pink" ye
I "kretip" yuuu
HAHAHAHA :P


:: Strewberimanis sedang dimakeupkan oleh Kak Andam ::



Ehh masa ni I silap pakai baju la yuuuu
sepatutnya pakai baju kemeja or ade butang dekat depan
sebab bila dah siap make up,
nak buka baju, tak terkena make up
kang rosak pulak make up


ok B2B, please alert ok :)


kesian anda menadah muka lama2
alih2 masa nak tukar baju,
tergoressss sket muka tu
haaaa jenuh mak andam nak tepek balik
kalau masa banyak lagi xpela,
kalau xsempat???
sendiri mau ingat la
hahahaha :P


:: Tonyohhh Emy, jangan tak Tonyohh. Banyak sgt mulut budak ni. Haha ::


mak andam saya ni baru beberapa minggu kawen
inai pon maseh merah dijari ok
ohhhh sweetnya :)


oleh itu, kita panggil dia KAK ANDAM ok
baru macam muda sket kan
hehehe :)
tapi dia suruh panggil "EMY" aje
Emy pon Emy la :D


:: Wuhuuuu gila banyak stok makeup Emy. Stok saya? Hanya bedak baby powder Johnson & Johnson sahajaaaa T____* ::


Emy memang ramah gila
tengah makeup, dia ajaknya berborak
saya pon pantang orang ajak berborak
layannnkan aje
hahahaha :P



cuba bayang masa Emy nak sapu lipstik,
saya borak2 tak berenti
jenuh dia nak tunggu saya berenti cakap
baru buleh sapu lipstik
kang sapu masa cakap sure comot kan :P



tula, sape suruh diajaknya saya berborak
kan dah xreti nak berenti borak :p



:: Sangat pantas Emy makeup, sedar2, dia dah nak pakaikan tudung :) ::


malam sebelum saya bertunang,
jenuh Emy call saya
nak confirmkan pukul berapa dia buleh datang



tapi yela malam tu kan malam new year (31dec)
saya p melepak dengan eila, mira, akmal & yark dekat depan rumah saya ni
memang nampak la bunga api dr KLCC


saya di luar rumah,
tapi handset dalam rumah tengah cas
ohhhh faham2 jela sony pink saya tu
bateri tak leh standby lama :(
tu yang bertukar ke nokia N8 hehe :)


at last saya masuk rumah kejap
nak tengok progress doorgift
*kazen2 yg kecik2 berebut nak menolong, haaa hambekk buat, Kak N nak lepak dengan kawan sat :P
tengok2 handset bunyik,



:: Emy, I nak pakai tudung dekat luar tau. Tak nak masuk dalam. Sebab nanti nampak....... (Sila isi sendiri. Wakakaka) ::



rupanya Emy call :)
sorry Emy T___*

saya mintak dia datang pukul 8.30pg
sebab saya nak masa lebih before rombongan datang
nak beramah mesra dengan tetamu & kawan2



Emy kata ok aje sebab make up betunang xlama
saya request nak make up nampak palingggg neutral & xheavy
Emy jamin, by 9.30am-10am akan siap
ohhh masa yg cun sekali :)



alih2 pagi tu dia sesat pula
jadinya 9.30am baru sampai rumah saya T___T
xpelah Emy, I saje je mintak siap awal
masa I tengah makeup pon kawan2 datang masuk bilik
borak2 skali, lagi jimat masa ok
2 in 1 tau
tak payah nak request siap sejam awal :P
HAHAHHAHA ;p


:: Masa ni baru buleh buka mata luas2. Sebab eye liner yg liquid tu dah kering ::



masa tengah makeup, Emy tanya saya :


" U nak cabut bulu kening tak? "


takkkkkkkkkkkkkkk nakkkkkkkk
ayah I marah tau
hekkk hekkkk :P
macam jawapan budak sekolah aje haku bagi
HAHAHHAHA :p






:: My bunga tangan. Fresh flower ok. tapi tak cukup kembang lagi. Haiyooooo ::




then masa nak oleskan maskara, Emy tegur lagi :

" lawanya bulu mata U, tak tercabut langsung pon. U xsuke make up eh? "


" A'a I xsuka make up. I cuma pakai bedak baby powder Johnson & Johnson je. Mana U tau I xsuka make up? "


" sebab bulu mata U cukup. xtertanggal. Lawa aje ni. Normally org yg suka makeup, bulu mata dia mesti tertanggal or patah kesan dari mascara "


" Ohhhhhh yekeeeeee. I xtau pon. I kan pakai bedak baby powder aje. HAHHAHA "



Gitu la ye bg org yang jakun tak bermakeup macam saya
hahahahha :P



" Boy, masa ni Boy call N. Segan nak masuk rumah N kan? At last boy tunggu luar aje. IShhhh panas la luar tu. Mehh la masuk dulu :) " ::




Emy make up memang best ok
sampai nak tertido-tdo dibuatnya
dah la malam tu xlena kan, hehehe

tibe2 terjaga sebab Emy tegur:

"Cerahhhh la U ni. Tak susah nak make up U. Hasilnya nanti warna muka U after make up mesti sama dengan tangan & kaki. Sebab U cerah. Nampak neutral la "


and My OP pon puji EMy make up
sebab gambar dalam album sangat cantek
means tak berminyak & tak pantul balik ke kamera


My friends pon puji muka I nampak lain tapi stil neutral
Ohhhh Emy, I kawen nanti nak U jugak yg make up :p



ok2, back to our main story, hehe
dah 30min bersiap gitu, OP saya sampai
just nice, tak awal & tak lewat :)


:: See, Inai masih di jari kan :) ::


masa ni Emy & OP saya berebut manja
hahaha seronok pula saya tengok gelagat manja dorang
saya macam princess tau dibuatnya
hahahaha perasannakmampusss :P


" Excuse Me Kak Andam, nak shoot dari tepi ni "

"Abg OP, shoot kejap lagi buleh x, dah lambat ni "



Ai?? Senyum2 jela, OP nak shoot gambar tu
kang xlawa masuk album
tibe2 feeling princess lagi
HAHAHAHA :P


:: Ok, last touch up by Emy :) ::


masa di make up, mujur saya pegang handset
xla busan sangat kan, buleh SMS dengan Incek Fauzy
hahaha :)


abes aje makeup, keluar bilik,
saya di serbu utk bergambarrrrr :)
wehhh2, sabar sat, aku nak minum air ni
hausssssss, HAHAHAHA


see, I macam princess tau :)
bluwekkkkkkk perasan lagi :P



:: Prektis duduk dalam bilik before naik mini pelamin::
:: Saya ajar Eila macamana nak betulkan baju saya nanti ::





Emy kata, nak nampak kurus,
veil tu pakai sebelah aje
sebelah lagi letak belakang
jangan letak 2-2 dekat depan
nampak gumuksssss
hehehe


kalau anda perasan gambar2 tunang saya,
veil saya satu belakang, satu depan
bagi nampak kurusss ye kawan2
cobaan mengaburi mata orang walhal diri sendiri memang gumuksss
HAHAHAHA



*refer pic diatas*
masa ni saya tak perasan 2-2 belah veil saya kedepan
bila ntah ianya bergerak?
berjalan sendiri kot?
HAHAHAHA


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Haritu Emy SMS saya,
dia dah pregnant
Alhamdulillah sayangggg :)
TAHNIAH :)

and dijangka bersalin akhir Okt
ohhhhh date saya nikah tu


then dia kata aritu saya dah booked dia kan
InsyaAllah kalau tak bersalin lagi,
dia akan makeupkan saya
sebab aritu sama2 dah janji :)


ohhhh terharuuuu plus serba salah la pulakkk T___T
haiyoooooo tak pelah sayang
I cari orang lain nanti :)
U jaga diri U, nak bersalin dah kan
I risau jadi ape2, T____*


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ok, ayah dah balik Surau
nak belasah durian sat
tadi cakap dekat ayah teringin nak makan durian yg isinya kaler oren2
fushhhhh nikmatttttt2 :)


tapi ayah cakap after Isyak kang baru beli
tapi lewat sket la, ayah beli dekat Greenwood
jauh sket dr Sri Gombak ni
katanya doryan Sri Gombak ni xsedap
ohhhh tak apelah ayah :)

doryannnn ohhh doryannnnnn :D
jemput makan kawan2 :)







13 ulasan:

SHaRKFiQ SSM berkata...

uish, bila nk kawen..
jgn lupa ajak dh r..

btw, dh g kursus kawen??
hehe

SHaRKFiQ SSM berkata...

weh, ak follower ko ke 101, ko kne bt ebtry psal ak.. hehehe..


btw, jgn lupa follow ak balik, kte dak account unite~ hehe

farrah isnanee berkata...

hahahaha...mcm2 la ko...tp mmg cntekss!!!!yela.oorg ta pnah make up..tb2 make up harusla nmpk laen cket..tp kira ok l.tade la nmpk terkejut sgt kn?so bole blaja make upcket2..basic je cukup..hehehe

StrewberiManis =) berkata...

Shafik :

Tarikh kawen will be announce later
sebab not confirm yet
borang kebenaran kwin masih in progress :)
dah submit ke pejabat agama baru buleh confirm date kita nak tu approve ke x, hehe


dah p kursus kawen la weiii
mesti xbaca entry aku bawah ni kan
errr kantoiiii hahaha

ok, nanti aku follow ko balik
aku nak design kad kwen kejap :)

StrewberiManis =) berkata...

nanee :

takkk nak ahh wehhh
aku tetap SETIA dengan baby powder
no more COMPACT powder
hahahaha :)

dah ade anak esok, buleh kongsi bedak
JIMAAAAAAT berganda-ganda tau
HAHAHAHA :P

farrah isnanee berkata...

aku dgr bunyi kuda...KEDEKUK!KEDEKUK!KEDEKUK!!!hahahaha.....gji masyuk jgn na saving sgt!!hahahaha...boleh ta aku na request tarikh kawen?pliz jgn DEEPAVALI!!aku tade!!

StrewberiManis =) berkata...

nanee :

weeh2 ape kena mengena dengan gaji ni?
konpius aku beb
HAHAHA
ok2, first gaji aku nanti aku belanja la
alaaaa kau ni
tapi tgu aku dpt kje la ye
aku smbg blja lagi ni
HAHAHAHA

date kawen?
nuuuu ko baca komen aku atas ni
aku xleh nak announce lagi la
borang nikah still in progress
dah confirm, aku bagitau
jgn xbleh datang plak ye
aku tunang aku xdtg pon
sobbb sobbbb
*nangis sampai fasa 3 banjirrrrr. HAHAHAHA*

Aeen berkata...

owh..gambar saya pun ade sekali la...hehehe....:D

StrewberiManis =) berkata...

aeen :

Mesti ada punya
tunang org dengan tunang org
same "title"
HAHAHA :D

SHaRKFiQ SSM berkata...

hehe..dh bleh follow dh..
aritu blogspot ade problem..

dh abes design kad kawen k??
cmne nk tmph kad kawen, date x approve lg..

owh, tu r, ko xg kursus kawen ngan ktorg kt CITU.. hehe.. kalo kt luar kne rm bpe?? 2 hr gak k??

farrah isnanee berkata...

kaitan gaji ialah..ta perlu na save sgt mpi kena kongsi bedak ngn ank..ok kt ctu da phm an?tp disebabkan ko da slh phm psl gaji dan telah menawarkan utk blnje aku 1st gaji..dan dpt di perkukuhkan dan menjadi bukti utk aku dan mereka2 yang mengomen entry ney...so tabole tarik alik kata2 erk?hahaha....

ok disebabkan tarikh nye blom d knal psti sbb 2 aku na request!utk memastikan kehadiran aku yg meletopsss ney pd wedding ko..aku gtaw awal2 la aku tade tyme deepvali..ujung2 buan 10...sbb da bli tix air asia...

tp siapalah aku utk merequest kan?kalo aku ta dpt dtg gak.akn kucrik adiah terbaek dr SABAH la kn...(kalo tade aku bli kt umah PPR flat sri sabah jela)hahahah

StrewberiManis =) berkata...

shafiq :

ok2, akan ku terjah semula ke page anda :D


design je dulu
sementara nak anto ke kedai,
ade pula penapisannye
bahasa oditnya, "1st draft" :P

1st : Apak den, awal2 dah kne reject aihhh
ni pulun buat balik!
wakakakaka :P

biasalah, kawen ni kena amek kira taste org tua juga
ikot darah muda aku ni,
abes kad kawen tu berjiwa muda
hahaha :P

ha ah aku xp kursus kawen kt CITU
masa tu Tunang aku dah register yg kat luar punya
aku kan jenis tunang dengar cakap,
so xmelawan la, HAHAHA

dekat luar RM80, 2 hari gak
UiTM RM 50 kan?

uhhhh RM60 beza tu buleh buat bungga telur dah ok
dasar bdk akaun betul kan :D

StrewberiManis =) berkata...

nanee :

tak2, dah kwen nanti tabley nak ikot diri sendiri dah oiii
fikir anak2 and masa depan bersama
tu kena savinggggg *coverrr :P*


yeke? ok2, tgu la my 1st salary
aku belanja
tu pon ko kne remind aku la
ades deg ni pon otak aku cedera parah
xtau la abes profesional nanti
tu ko kne remind aku yeh :P


xpe2, hadiahkan aku rumah flat tu pon xpe
untung2 aku buleh sewakan,
dapat monthly side income
eh2 melalut pulak,
ishhh budak akaun mmg begini :P

ok2, aku xnak adiah besau2
cukuplah peti sejuk 3 pintu & oven
ok? WAKAKAKA