Isnin, 13 Disember 2010

Persiapan Bertunang : Hantaran



ok kita berjumpa lagi di edisi hantaran
Hak hak hak ;p



bab hantaran ni,
ade sedikit renyah (susah)
mula2 dulu pening kepala jugak la fikir
saya start survey2 dulu,
belah Incek Fauzy dah start buat
stress tak?



hujung2 praktikel tu memang dah tak senang duduk ah
tetiap hari duk ngadap buku tunang
OK saya ade buku khas pasal bertunang ni
dari checklist, budget la, hape la
duit yg keluar untuk bertunang ni pon saya catit
pendek kata semua saya tulis dalam buku tu
kawen sok buku lain pula ;p
ok, saya memang agak teliti & details :D







:: Dulang hantaran. Sewa aje dek non oiiii. RM20/pc. Lawa kan. Kaca ni. Kalau kau terpecahkan, silalah hulur RM108 ye. HAHAHA ::


masa merisik haritu kedua orang tua kami setuju nak bagi 5 balas 7
tapi 2bulan lepas Incek Fauzy bagitau belah dia nak bagi 9



maknanya pihak kami kena balas 11 la kan
KAU GILEEEEEEEEEEEEEEEE??
nak bagi ape 11 dulang?
banyak siotttttttt
*pitammmm*



for me, 9 balas 11 tu memang banyak
masa bertunang ni orang tak bagi banyak mana
5 balas 7 pon dah banyak sangat
3 balas 5 pon dah just nice



unless korang bagi barang masa tunang kan
tu lain cerita
ini manisan semata2



tapi tak ape, saya accept
dengan alasan HAKU MEMANG MANIS KOT? *pengsannnn*
sebab tu depa nak bagi banyak2 dulang ;p



sebab both of us setuju nak bagi manisan instead of barang2
barang2 tu bagi masa nikah kang



tapi kalau saya bagi barang sikit, manisan sikit masa tunang ni,
nikah nanti saya nak bagi ape?
dah la barang laki ni tak banyak option
huhu



yes, memang saya stress gile masa tu
plus tengah ada urgent job in hand,
lagi haku stress
pagi2 p kerja lebam je mata
menangis punya pasal
HAHAHA


:: Pandangan dari atas. Mak saya suka sangat dulang jenis ni :) ::


baru saya tahu nak buat kje2 ni agak payah
memang saya serah bulat2 dekat Mak & Aunty tiney pasal hantaran
depa lebih arif
dapat kat haku, lagi bertambah stress
HAHA ;p


:: Misi mencari bekas pot pouri di SSF Sri Damansara. Since my theme is pink white, so all the hantaran will be pink white :). Eh dah tak suprise korang dah nampak bekas pot pouri. haiyoooo buat2 tak nampak la eh ;p ::



finally minggu lepas baru we all dapat kata putus nak bagi ape as hantaran
gile tak? HAHAHAH ;p



ok here the hantaran from us :)



1) Sireh

2) Kain pasang (kain nikah)

3) Sejadah

4) pot pouri

5) Cupcakes & cakes
*If belah Incek Fauzy bagi lebih hantaran, Cupcakes & cakes akan sepate

6) Cookies

7) Buah

8) Coklat

9) Bahulu

10) dodol

11) Alamaskat
**err ni aku tak sure spellingnya. Kata Mak, Makngah akan bawa dari Penang :)



Saya tak jamin hantaran siap dalam minggu depan
tapi saya JAMIN hantaran siap the night before!
yup, quite risky!



tapi since Aunty Tiney seblah umah je
& she want to do by using fresh flower,
so memang malam 1.1.11 baru bertungkus lumus la



haishhhhh tak apelah
as long as siap on time,
saya dah bersyukur sangat :)



16 ulasan:

Eazy Izzuddin berkata...

beshnye dapat hantaran
hehe
xD

StrewberiManis =) berkata...

eazy :

belum dapat lagi daaa
hehe

r3d lollip0p ♥ berkata...

salam ziarah. follow kamu :)

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ berkata...

time akak tunang bulan 7 ari tu 5 balas 7.....kawen nanti insyaAllah 9 balas 11....huhuhu pening nak wat 11 hantaran heehhehe

StrewberiManis =) berkata...

red lollopop :

thanks dear

StrewberiManis =) berkata...

yanie :

memang pening pon kak
haiyooo
nasib baik jiran yg buatkan hantaran :P

shuzana berkata...

dah lama kak shu tak jalan2 kat sini..rupa2nya ada berita gembira ye..tahniah dik..

StrewberiManis =) berkata...

kak shu :

thanks kak
salam peluk ceom utk qila ye
gerammmmm
hehe :)

naimahisemaail berkata...

wow...trend br ni pkai dulang kaca ea..hehe..pink+putih cantik..suke2..

StrewberiManis =) berkata...

naimah :

ha ah trend baru
harge pon gile bapakkk mahal
HAHAHA

Ruedi berkata...

Hye, dimana sewa dulang kaca ni ya?
Thanks :)

StrewberiManis =) berkata...

Ruedi :

saya sewa dari kawan jiran saya
if berminat, email saya
nanti saya bagi contact number tru email ok :)

My email : hannahyusoff@gmail.com

sha berkata...

salam,sy berminat nak sewa bekas hantaran ni ^_^
boleh bg info tak?
saya dah email awak tny
harap awk reply..
thank you - sha

StrewberiManis =) berkata...

sha :

saya dah reply email kamu :)

Fiza Anuar berkata...

Blh bg quote utk sy utk 9 bekas dulang kaca ni? Nk pkai utk mjlis pd 23.3.13. πŸ˜‰ Emel ke fiza.anuar@gmail.com

StrewberiManis =) berkata...

Fiza, aunty yg saya sewa dulang kaca ni dah tak buat bisnes sewa menyewa ni la since husband dia sakit & meninggal. Sorry ye..