Isnin, 8 November 2010

Seminggu Berlalu


Harini genap seminggu saya accident
trauma?
tak kot


cuma saya tak buleh tengok jam tangan saya
bila tengok, mesti teringat detik accident
sebab kan saya luka di pergelangan tangan
kulit saya terkepit di celah rantai jam
so masa accident tu, saya terhentak di stereng
dan mengakibatkan kemerahan yang maha pekat!
*err ape haku cakap ni? korang faham kan? ;p
plus lebam disekeliling luka tu
uwaaaaa dah tak comel tangan haku ;p



saya text Dr Jannah pasal ni
dia cakap tak ade ape2 pon
tanda2 akan keluar after 24hours
pasal dagu terhantuk pula,
jarang tulang dagu patah
slalunye tissue injury sahaja
tu yang saya malas nak p klinik
sebab dah tau tak akan ada apa2
tapi dah Incek Fauzy suruh kan,
saya ni mana retiiiiii nak lawan2 ;p
bakal Isteri yang patuh
booooooo
hahahhaha ;p


masa di balai, tak lama pon menunggu
sekejapan aje no 1027 di panggil
hahaha ;p


tapi after buat report di kaunter,
akan masuk bilik berjumpa Sarjan
untuk menentukan siapa bersalah


so, mengikut kronologi kemalangan,
saya & kereta 1 tak bersalah
dan kereta 2 & 4 dikehendaki bayar Kompaun RM300
kalau tak bayar, report polis tak keluar
dan susah pihak insurans nak settlekan
sebab Pihak insurans akan tengok report polis sebelum deal dengan pihak Insurans kereta terlibat yang lain
reason dia, cuma nak tahu kereta mana claims dengan pihak insurans mana




contoh situasi saya
pihak saya (third party) akan claims dengan Pihak insurans kereta ke 4
kereta 2 claims dengan pihak insurans saya ke?
TAK. TAK. TAK.
sebab saya tak bersalah
so kereta 2 akan claims dengan kereta 4 juga
haaa begitu la ye
kalau nak tahu lebih lanjut,
p cari ejen insurans
saya bukan ejen ye
sekian harap maklum
terima kasih ;p


:: Haaa nampak tak gila punye pekat warna merah? Sakit siotttt. Mula2 merah. Sejam 2 lepas tu, dah naik kaler biru gelap. Lebammmmmmmm *pengsan* ::



:: Tapi tak lama lepas tu, dah ok. Tak merah2 dah. Cuma lebam aje. Yeayyyyyyy tangan i dah comel kembali ;p ::



after parents hantar saya balik Shah Alam ari ahad
berdesupppppp saya, Yuni & Lin ke JJ
tak sempat buka tudung & kemas barang
dan2 terus ke JJ
hahaha ;p



masa dalam kereta nak balik Shah Alam,
saya SMS Incek Fauzy
cakap nak beli jam lain
sebab saya memang tak buleh nak tengok jam ni (jam lama)




Alhamdulillah dia memahami
siap tanya nak beli bila
buleh dia temankan
gileeeeeeee semangat dia ni
saya baru bercadang nak beli ;p



masa accident tu,
Yat bukakan jam saya
sebab dia tengok ade pendarahan
time tu saya tengah cakap telefon
so, dia pegangkan & letak dalam beg laptop saya


percaya tak sampai sekarang saya tak usik pon jam tu
pakai pon tidak
takkkkkkkkk sanggup nak tengok ;(


so saya biar aje dalam beg laptop saya
sampai bila, tak tahu lah :(


kesian jam tu di anak tirikan
sorry jam
hoho



sebenarnya jam lama tu,
jam anniversary saya dengan Incek Fauzy yang ke-4
untill now saya masih pakai
ingatkan nak pakai sampai bila2
jam kenangan weiiiiiii
tapi bila dah jadi macam ni,
eloklah simpan dalam kotak dia
tak sanggup nak tengok
huhu



rindu nak pakai jam sepasang dengan Incek Fauzy :(
sebab jam lama saya ni,
sama dengan Incek Fauzy
cuma dia versi besar gedabakkk
kata laki pakai kan ;p
saya punya kecik comel
ihikkkkk ;p



nak tahu jam lama saya yang mana,
saya rasa ade je gambar dekat entry2 sebelum ni
kot2 masa tangkap gambar,
termasuk sekali jam saya
hahaha



:: Pink color. I likeee :). tengok jam sudeyy. Jangan tengok cadar katil i lama2 ;p ::


dekat JJ saya belasah beli jam yang ni
tak banyak choice la dekat JJ
tapi tak apelah, belasah jela
janji ade jam di tangan ;p


cuma semalam,
saya tengok jam sebab nak tengok date & hari
tapi dah takderrrrrrrrrr
jam lama je ade date & hari
*sedih*



dah terbiasa nak tengok date & hari, tengok jam
huhuhu



:: Testing testing. Haha. Gile gigih nak test walaupon plastik dekat cermin tu tak buka lagi ;p ::



:: Eh2, ni tangan lin ye. Bukan tangan Incek Fauzy ;p ::



Lin pon beli jam
dia tu, kalau beli jam
style yang besar gile
dari jauh dah nampak pukul berapa ;p


" Feminin gile kau ni N. Asek pink aje "


tak de choice la weiii
belasah je ni ;p



Oh ye, Bakal Omak mertua den terkejut dengar saya accident
eh Mak, N ok aje la :)



errr dah panggil Mak?
pangggg
hahahaha ;p


masa beli kain tunang & nikah aritu,
mula2 aje Mak Incek Fauzy bahasakan dirinya "makcik"
lama2 "cik" tu dah ilang
tinggal "Mak" aje
tu yang saya feeling lebih sket ;p



Semalam p office,
penat saya nak bercerita kembali
jumpa staff A, dia tanya
Selisih dengan staff B, tanya lagi
tapi saya cerita jela
diorang tak salah, nak tahu

Bak kata Yat & Noli,

"kesian Kau N nak kena cerita balik. Meh sni aku & yat record ape kau cakap, pastu orang tanye, kiteorg terus play aje "

Hahahah sengal gile dowww



ehem2, saya dah ade slera untuk makan kembali
yeayyyyyy :)
seminggu ni, saya tak berapa lalu makan
dah makan pagi, tu la last saya makan
tak abes pula tu masa makan pagi
pastu dah tak makan sampai malam


sebab tu masa p klinik,
Incek Fauzy gigih suapkan saya,
if tak, memang saya tak makannnnnnn punnnn
hoho ;p


thanks kepada ambil berat pasal saya
saya masih terima SMS, YM
gile terharu!


ade juga yang offer nak tumpangkan saya if saya nak balik Gombak
terharuuuuuuuuuu lagi T__T


dekat office pon, ade yang settlekan job saya
masing2 tengah ade urgent job, tapi sanggup settlekan job saya
YaAllah terharunya saya!
Thanks korang
tak terbalas jasa kalian T__T


YaAllah besarnya hikmahMu bila saya kemalangan


dah, saya nak bersiap p kerja ni
harini ade urgent job lagik



Nota Kaki :

Ada yang request upload pic saya accident. Uh, tengok la nanti if ade kekuatan :)


4 ulasan:

shiqin ghazali berkata...

aNn.. kite pn pnah jadi cmni.. tp xder la cedera cm N.. cme kereta je yg cdera.. hehe..

lain kali kan ann, ann kna tgk jauh ke depan dn jg tgk kete di blkg mse nk bhenti~ org skg ni bwa kete nk cpt jerk

p R i n c E S s _ N berkata...

wuu...tgk luke pon nmpk perit...

untung ohh..dapat jam bawuu....weeee

StrewberiManis =) berkata...

shiqin :

hehe sama lah
n in advance sikit
tuan & kereta cedera ;p

huuuu betul2
kadang2 kita berhati2 pon,
org langgar juga
aishhhhh


tapi nasib baik xde ape2
tu yang penting ;)

btw, thanks dear :)

StrewberiManis =) berkata...

princess N :

memang sakit oh
pedih gilepp kena air
cuci dengan dettol lagi berair mata ni tahan pedih ;p