Jumaat, 1 Oktober 2010

Sambutan Hari raya Di office

Firstly, sorry lama tak update
job in hand terlaluuuuu banyak
semua yang pending
yang pending still pending,
but masuk minggu baru, job baru tetap ada
tu yang buat makin banyak keja job in hand!
uhukk, kini haku faham kerjaya sebagai Auditor
masuk office pagi2 buta
keluar office dah malam
tak ada life kata lecture2ku


ok, ni saya nak share pasal cerita minggu lepas
ye, sudah basi :P
tapi saya tetap nak share dekat sini
untuk kenangan saya di hari akan datang :)





ohh ye, gambarajah terlaluuuuuuu banyak ye
kalau tak suke, buleh scroll laju2
tak ada masalah T_T





saja saya upload banyak memandangkan bulan depan adalah bulan terakhir saya berpraktikel
mungkin lepas ni kalau saya tengah stress time2 final ke,
bila baca balik entry2 masa praktikel,
mesti tersenyum sorang2
terlalu banyak kenangan manis saya disini! :)




ok, malas nak bebel panjang2,
mari kita biarkan picture untuk berbicara :D




Time : 23 sept 2010
Venue : Wisma MNZWAJA
Theme : Baju Raya



:: Ehem2, kini saya dah tak kekok lagi pakai cincin risik :D ::




:: New partner of the firm. Tuan Haji Taqiyudin. Congrats sebab lulus exam lesen juruaudit :) ::


:: Saya sebagai penyambut tetamu bagi Majlis Penyampaian Hadiah & sumbangan. Majlis ini berlangsung pada sebelah pagi. selesai majlis ini, bermula lah makan2 :) ::



:: Yat, sumpah kelakar aku tengok pic ni. Hahaha :P

:: The CEO of the firm. Tuan Haji Wan Ali ::






:: The partner of the firm (Encik Zulkifli tak ada dalam gambar) ::





:: Abg Halim Masih lagi "bekerja". curi2 masa yang ada untuk meyiapkan audit :D ::


:: Saya kagum dengan kak yat ni. dia ni part time student UiTM Shah Alam tau. After kerja, terus berkejar ke campus. class start at 6:30pm. walaupon penat, saya tak pernah nampak kak yat tdo dalam surau masa lunch hour. tetap buat kerja! Gila kagum! bila saya tengok muka dia, saya agak bermotivasi untk berjaya. Kak yat yang part time student buleh score, kenapa aku yang FULL TIME student tak leh score? ::


:: haishhhhh jangan Usha lama2. Kak Nor dah bertunang lohhh!!. Hahaha ;p ::







:: Kak Nor ajar buat "LOVE" guna tangan. Kagum haku! sebab b4 ni tak pernah buat. hahahah :P ::



:: masa nak susun atur, tibe2 ada suara "yang kecik2 duduk depan. N, DILA, AIDA,YAT Blaa blaaa blaa " Haku kecik? OMG! :D ::



:: Sila tengok Yat. orang lain semua ada pasangan nak bersalam. Tapi dia tak ada pasangan, p bantai hulur tangan dekat camera. Hahaha sengal la kau ni Yat :P ::





:: Trainee. lagi 2 hilang ntah kemana. buzy layan client masing2 kot :D. "Mak & Pak" harus duduk atas kerusi ye :P *Yat & paie adalah couple since matrik! ::







:: Aisyah, dalam paper beg hijau tu kueh tart nenas yang ayie bagi dekat Kak Siti. beriye malam sebelum majlis ni, ayie tunjuk muka Kak siti dekat FB. bagi aku cam sekali la. Dia takut tersilap bagi dekat orang lain! Hahaha ::






:: kambing panggang. first round ::













:: dekat kaunter recept pon jadik! ::



:: Kambing panggang second round! diaorang kata sedap. tak berbau & garing sangatttttttttt. tapi saya tak makan. sebab memang tak makan kambeng! ;p ::


:: Cubaan untk makan second round di dalam office. tadi makan bawah kanopi kan, ni belasah makan dalam office pula. siap plan, ko amek air, ko amek kambeng, ko amek mushroom sup, kau blaaa blaaa. bila plan begini, atleast tak ada lah 2 3 org amek makanan yang sama. tu aje motifnye. Hidup kena planning maaa! :p ::




:: Ok, balik time :D ::




ramai staff yang tanye saya

"ni baju merisik hari tu ke"

bila saya kata tak, dapat pulak soklan lain

"nape tak pakai baju ni. baju ni lawaaaaaaaa sangat "



persoalannye, saya tak ada bagi tau officemate perihal merisik ini
dari mana ntah diaorang tahu
diorang baca blog saya?
saya tak pernah bagi URL blog ni dekat depa
segan la kalau diorang baca! hahahah ;p


mungkin sebab saya pakai cincin?
eh ade aje orang pakai barang kemas masa raya
kenkonon barang kemas raya la
same goes to baju raya
asal baju baru je, mesti orang tanye,
" baju raye ke? "
haaa gitu la :)



btw, thanks to staff2 perempuan MNZWAJA branch Kuantan
*semua branch turun HQ utk sambutan hari raya ini
sebab sudi bermalam di rumah sewa kami yang comel ini
ini semua sebab housemate kami, Lina
dia praktikel di MNZWAJA branch kuantan
so, dia yang plan nak tdo di sni :)


tapi tak sempat beramah mesra lama2
sebab mereka harus pula ke kuantan segera T__T
apa2 pon, maaf jika ada kekurangan dari pihak kami
rumah pon, rumah flat aje
tapi bila ramai2, rasa seronok
macam malam raya di kampung :)




nota kaki : lately, Minat untuk memasak makin menjadi-jadi! tadi try menu baru. menjadi. seronokkkkkkk :D



4 ulasan:

Hafiz berkata...

hehehe good2 dh andai masak..
nnt mak metua + syg...

StrewberiManis =) berkata...

hafiz :

ha, tu kalau masakan menjadi ye
kalau tak jadi, langsung xnak sentuh dapo masak! merajuk. hahah ;p

Hafiz berkata...

aish.. tips masak senang je..
campak aja apa yg nk di masak dlm kuali tu..
then season la salt, pepper, n sugar..
cmfm jd nye..hehehe
ni petua dr chef saya.. tp jgn la campak yg ngarut2.. nk masak sup campak serbuk kari..cmfm xjd..hehehehe

StrewberiManis =) berkata...

hahahaha
good idea :)