Jumaat, 15 Oktober 2010

Persiapan Bertunang Part 1

ok kita bersua kembali
sekarang pukul 12.56pagi
saya meng-0nline sambil makan burger
tadi beli dekat Pasar Malam Padang Jawa
balik2 kerja terus p sane
angkut Noli, Yat & Ayie sekali :)


ohh ye, di pasar malam tadi
saya jumpe kawan masa sek menengah ( Syukri )
xsangka dia masih buleh recognize saya!


" Eh ni Hannah Kan? "


dulu kami tak pernah bersua muka & bercakap
segannnnnn weiiii
dia tu science stream
pandai pon pandaiiiii
top student ok
pastu ade jawatan tertinggi dalam lembaga pengawas sekolah
apo la ade dekat saya ni kan
tu yang saya feeling2 segan :P



kejap, nak 1, 2 kali geget burger
ok dah Hahaha ;p


ok sambung balik
melalut pula ;p




berkenaan barang pertunangan saya,
saya rasa Aunty Tni tak start buat apa2 lagi
for the time being, dia just collect idea dulu
2hari lepas dia SMS saya
bagitau yang dia dah dapat idea nak gubah macamana
& akan start membeli barang dalam masa terdekat ni :)
wahhhhh excitednya saya!
tak sabar nak tolong2 buat hantaran :D


cakap pasal hantaran,
kami decide nak bagi manisan
barang seperti kasut ke, handbeg ke,
tu bagi masa akad nikah


masa merisik haritu,
kedua orang tua kami dah putuskan hantaran bertunang nanti 7 berbalas 9


Oh ye, pasal baju bertunang yang saya tempah 2 weeks ago,
saya cancel atas beberapa faktor
nasib baik butik tu tak potong lagi kain tu
so, Mak Ayah telah pilih pakej warna pilihan hati saya!
warna baju is Pink & white :)
the mini pelamin also pink & white plus baby blue as a minor color :)



kami amek pakej ni sebab rasa agak berbaloiiii
tau tak, dalam pakej yang saya amek ni ada
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
K.A.S.U.T


:: kasut inilah bakal saya pakai nanti ::


saya tak pernah jumpe lagi pakej bertunang yang ada kasut
slalunye masa nikah & bersanding aje kan dapat kasut
ni bertunang weiiiii



mula2 saya macam tak nak amek kasut
gile hape bertunang nak pakai kasut
sarung cincin aje kot


tapi since kasut tu termasuk dalam pakej,
ko amek ke, ko tak amek ke, harga tetap sama :)
(kasut bawah kategori aksesori)

pastu akak tu cakap :


" pakai kasut ni masa U keluar rumah, nak iring rombongan laki balik after majlis selesai "


meh nak share dengan korang
saya amek pakej bertunang ni di :



D' Ratu Bridal house
[link]
*Kak nur, mintak izin link ye :)


pakej yang ditawarkan pon memang menarik
kami jadi rambang mata nak pilih yang mana ;p




pakej saya amek incude :

1) Baju

2) Tudung

3) Veil

4) kasut

5) Aksesori

6) Mini Pelamin

7 ) 1x Make up



berkenanan tarikh pula,
InsyaAllah kami sepakat bertunang pada 1 Jan 2011


tiap kali solat saya, saya berdoa
agar hubungan 7 tahun ni berakhir dengan ikatan yang sah dan halal
doakan yang terbaik untuk kami juga ye :)



btw, minggu ni saya tak balik Gombak
esok (sabtu) saya kerja
tapi tak buat kerja kot
esok ada meeting Audit dept
katanya meeting besar2an Audit dept :)



sebab utama minggu lepas saya balik Gombak adalah sebab :
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.




Road tax mati dowwwww
ngam2 saya balik sabtu lepas 9oct
hahaha



Thanks Ayah sebab bayarkan Road tax ini
lusa ( 17oct ), saya dah buat appointment nak service aircond kereta
hanya flushing aje
tukar minyak air cond
heh, saya baru tahu air cond pon ade minyak juga ;p
thanks again Ayah sebab bayarkan duit service :)



Nota Kaki :

InsyaAllah saya akan update persiapan pertunangan saya jika ada apa2 progress. Mungkin dengan pengalaman ini, orang di luar sana buleh
buat sebagai rujukan :)

12 ulasan:

bukanbelogana berkata...

Anne, tak jemput pon =(

StrewberiManis =) berkata...

ana :

oh my dear ana sayang,
saya tak bertunang lagi la
uishhh kamu ni :)

Stylogig berkata...

bagus sgt lah pilih 1 jan tuh..
rasanya 27 Dis 2010 aku dh kena blk maktb.
f5 dgn f3 2011 kena blk awl utk klas tmbhn..
=(
so ? tunang x de aku la nh...
hurm,

StrewberiManis =) berkata...

stylogig :

ahhh xde2
kau kena balik juga
1jan tu cuti public holiday ok
rajin gile kau p kelas tambahan ;p

:: p R i n c E s S _ N :: berkata...

pejam celik..x lame jekk lg jan tu...

StrewberiManis =) berkata...

princess N :

tu la pasal. sekarang ni cepat betul masa berlalu kan :)

Mr_Qay30 berkata...

walouuuu waeiiii.... gile kentang 7Tahun..tup tup tau dah 7 tahun..mau xterkejut haku...

Lame gak tu...btw congrates N!

StrewberiManis =) berkata...

Mr Qay :


ha ah sekarang dah 7 tahun
kentang tak kentang, harus percayainye :P

kalau dah ada anak ni, ibarat budak darjah satu :)

thanks Qay. Doakan yang terbaik utk kami ye :D

Tanpa Nama berkata...

tunang nanti jempot...!!(peja chumel) hehehe..

StrewberiManis =) berkata...

peja :

pasti jemput kau
nama kau memang dah ade dalam list!
haha :)

Stylogig berkata...

mmg la 1jan tu public holiday..
tp mktb aku ape peduli ?
aritu awal muharram time aku msk,lek je mktb suruh skola.
ish ish.
hurm,proceed je la rancangan kau.
nnti ak buat surat minx cuti.
rasany bole.

StrewberiManis =) berkata...

stylogig :

kau buat surat, cakap akak nak tunang

kalau cekgu kau tanye siapa nak

tunang, akak yang mana 1,

kau cakap :


Akak saya yang strewberimanesssssssssss. HAHAHA