Khamis, 2 September 2010

Sudah Dapat Mengenal Pasti Punca Temperature Naik :)

ye, saya dah tahu punca mengapa temperature naik itu hari
bukan sebab air kering
Ayah ada cek baru ni
masih penuh
so, tu yang saya agak terkejut kereta berasappppppp
dan saya tersadai ditepi highway ;p



puncanya adalah,
kebocoran pada water pump hose
hose tu berbentuk U shape
ade perasan tak masa U all cek2 enjin? ;)



masa peronda tu masukkan air,
tak perasan bocor
sebab bila masukkan air, air menitik keluar balik
kan masa tu hujan
so, tak tau la tu air hujan ke air bocor



nasib baik masa ayah datang malam tu,ayah cek balik air
yang peliknya,
air yang masuk,sama banyak dengan peronda tu masukkan petang tu
tak ke pelik??
memang ayah dah syak B.O.C.O.R



fushhhh selamat saya EL hari rabu
kalau gigih p kerja juga,
tak tahu lah apa jadi ;p



Alhamdulillah semalam saya p office, ok aje
temperature tak naik
pagi ni pon ok
Alhamdulillah ;)




saya bersyukur bila jadi macam ni,
saya jadi lebih berani & tahu serba sedikit pasal kereta
before ni, knowledge saya pasal kereta amat cetek
cukup 10tahun, buleh bukak bengkel ni ;p



dan bila jadi macam ni, saya perasannnnnnn jadi anak manjaaaaaa
hahahhahah *sila gelak :P
sebabnya,
kejap2 mak ayah call
tanya kereta ok tak
pastu balik kerja call lagi
esoknya pon call lagi
call berasingan ok
ayah call dulu, pastu mak pulak
tak pon mak dulu, pastu ayah ;p
wahhh syorgaaaaa gila ;p


ok, petang ni ada buka puasa di office
malam kang after terawih saya balik Gombak ;)


setelah hampir seminggu tak masuk office,
rasa lain gila ohhh semalam
semangat bekerja membara-baraaaaa
maklumlah, first day :)


27.08.10: Nuzul Quran
28.08.10: Hari Sabtu
29.08.10: Hari Ahad
30.08.10: kerja luar di KL
31.08.10: Merdeka
01.09.10: Emergency leave (EL)





5 ulasan:

:: p R i n c E s S _ N :: berkata...

at least dpt tau sket sal kete kn..

Hafiz berkata...

sronok cuti..
hehehehe

StrewberiManis =) berkata...

princess n :

ha ah yangg :)

StrewberiManis =) berkata...

hafiz :

hehe, terasa lama pula cuti
sampai tak tahu nak buat apa dekat Gombak ni ha
selalu kan bz, tapi bila cuti ni, kekok pula :)

amai berkata...

salam,
mcm mn pula klu radiator ok,x bocor,air pun ok,sensor da tukar,radiator baru pun da tukar...ape lg x kene klu stil naik t.ture tu?