Rabu, 11 Ogos 2010

Happy Convocation Day Dr Jannah =)

Ok, sambung entry sebelum ni
hehehe =)
sorry amek masa sikit nak update
konon lepas makan mcD nak update
dustaaaa lebihhhhhhhhhhh ;p
taklah, sebenarnye dah mengantuk sangat masa taip entry tu
kesan ubat selsema & batuk kot?
aicehhhh dan2 salahkan ubat ;p



:: Happy Convocation Day Dr Jannah ;) ::



ok, masa mak kejut suruh bersiap, laju je aku siap
pelik gileee hahaha ;p
akak konvo petang. Sidang 2
so, mak plan baekkkkkk punye
pukul 10pagi dah kuar rumah
buleh?
ni mak excited nak konvo ke, akak?
hahaha ;p




rupe2nya keluar awal sebab banyak nak menyinggah
si adik laki aku tu bijaksanaaaa sangat2
ayah beli digicam untuk dia
pastu masa dia tengah cas bateri (cas secara external),
bateri hilangggggg
kau bayang camera ade, tapi bateri yilekkkk pocik ;p
aiiii stardard betulkan kerap hilang barang masa sekolah asrama =)



:: Sekali pandang N tengok ayah macam Peguam Mahkamah Syariah la pulak ;p ::




pastu keluar awal sebab nak singgah beli bateri camera la
yang haku pelik, code dah sama, memang model camera tu
tapi tak buleh masuk
haishhhh nasib baik bawak turun camera sekali
kalau tak, rugi je
dah la bateri tu bapakkkkkkk mahal
atlast tangkap gambar pakai i-Phone huda aje =)



:: Aku & Huda. Muka kami dah nak sama. Now Jiran, kawan mak ayah, sepupu2 semua selalu tertukar. Sedih hakuuuu T__T ::



Singgah sana, singgah sini, jammed lagi,
sampai UKM pukul 12 lebih dah
pukul 1 dah kena berkumpul ikot course masing2 b4 masuk dewan



haa, time ni aku rasa nak gileeee
5 JAM ok aku & adik2 tunggu luar dewan
Mak ayah & akak masuk dewan
dengan hujan, petir kilat bagai
perghhhhh nak pengsan aku
dahlah time tu aku dah pening2
tunggu masa nak tumbang ajeeee =(




:: Dr Jannah & Ir Hannah. Errr kau pahal N. Amek akaun, tapi nak "Ir". Basic enginering pon tak tahu. Sila sedar diri eh N ;p. Eh2 aku saje je lah, korang jgn la serius pula ;) ::



dah tak tahu lepak mana,
kami duduk la depan screen
since 1:30 petang ok
akak muncul dekat screen pukul 4:30 petang
perghhhh dugaan betullah
dah la kepala tengah pening sangat2 ni =(


:: Anak2 dara mak. 2 dah tak available ;p. 1 aje yang available. Tu ha yang kanannnn sekalii;p ::


:: Keadaan dalam dewan. Ayah capture. Aku kan tak masuk T____T ::






Ohh ye, warna jubah adalah mengikut fakulti


Merah : perubatan
Coklat: undang-undang

* betulkan saya jika salah =)

tapi aku ada nampak macam kaler biru gelap2 sikit
*refer pic atas ni
tu yang amek Ph.D kot
sebab topi konvo dia, round cap
kan yang selalu kite nampak, topi 4 segi =)


Ni aje yang aku tahu
sebab masa hari tu, ada 3 kaler ni je
hahahha ;p


kalau UiTM, 1 kaler aje
biru gelap
lantakkk la kau fakulti mana, tetap kaler biru gelap =)



masa dalam kereta, ayah cakap :

" Jannah dah lepas. InsyaAllah tahun depan N pula "

"tu pon kalau N tak extend / repeat paper la ayahhhh"

*Harap2 sem 8 nanti aku lepas semua paper. Aminnn =)

:: Special gift from Auntie Tiny (Jiran). Jangan tanye haku mana lagi 2 tu. dah selamat masuk perut kot. Hahaha. Aku turun2 bilik aje, dah berlobanggg daaaa =) ::




keluar UKM around 6pm
then gerak ke Bangsar
Huda nak makan dekat Restaurant Mahbub
nasi beriyani dia sedappppp giler weiii
dulu masa akak dekat PASUM UM,
kalau weekend parents nak tengok dia,
kami selalulah makan dekat situ
kadang2 dah makan, bungkus juga bawak balik
eh bukan kadang2
selalu je ponnn
kalau pergi, mesti bungkus ;p
Sumpahh sedappp gilelah
tapi mahal skit laaa



Ko tengok, licinnnnnnnnnn ;p


Esoknye parents hantar adik ke MRSM dia di Melaka
Aku balik Shah Alam petang2 sket
Akak pon balik Ipoh petang.
Akak balik dengan BF dia
Bf dia baru balek Malaysia
Cuti sem 2bulan
BF dia cuti, dia pula kerja
tu yang dia teman akak balik Ipoh
pastu nanti dia balik KL balik



on the way ke Ipoh,
tayar kereta kodok (kereta akak) meletopppppp
kau buleh bayang tak kalau jadi dekat aku?
Sumpah aku menangis sambil mengigil2 takut
aku ni penakut sket
hoho =)
tapi Alhamdulillah tak ada apa2
Abg Plus tolong betulkan tayar balik =)




by the way, C.O.N.G.R.A.T.U.L.A.T.I.O.N Jannah

5tahun berhempas pulas,

at last the title as Doctor is yours

T.A.H.N.I.A.H (versi BM pula ;p)

Selamat bertugas kembali =)



Nota kaki:

Demam beransur pulih walaupon ada sedikit batuk & selsema.

Suara pon agak sengauuuu aje ;p.

Hari isnin aku p kerja tumpang lin. tak larat nak drive.

Since semalam, aku dah ok sket, aku drive sendiri ke office =)


4 ulasan:

Faarihin berkata...

salam singgah sini..

wah.. tahniah pada dr.jannah..
n good luck untuk N.. (^__^)

StrewberiManis =) berkata...

Faarihin :

thanks dear =)

Eazy Izzuddin berkata...

happy konvo
eh ukm ek?
ptt la adq kecoh psl konvo kat tmpt die
kat ukm tu
hehe

StrewberiManis =) berkata...

eazy :

eh yeke?
laaa patut la dia kecoh2
heheh ;)