Rabu, 4 Ogos 2010

2 Bulan 3 hari

:: Pic tak ada kaitan dengan entry dan pic adalah pic lama ok ;p ::



Sudah 2 Bulan 3 hari aku berpraktikal
banyak input yang aku dapat sepanjang tempoh ini
walaupon banyak belajar sepanjang 2bulan,
sebenarnye lagi banyak aku tak tahu!
faham tak? errr



Camni, bila aku tau part AAA, ade lagi Part BBB & seterusnye yang aku tak tahu
gitu la. faham kan? hehe
pastu aku ni jenis dah masuk sem baru, jangan haraplah nak ingat balik sem2 lepas
senang cite, bila kaki aku melangkah keluar dewan exam,
memang aku lupeeeeeeee semua ah
malas nak serabutkan pale otak ;p



so, bila praktikal ni,
aku kena recall balik ape yang dah blaja since 1st year okkkk
gilaaaaa betullll
elok2 semua texbook aku dah hantar ke Gombak,
bila aku balik weekend,
amekkk balik buku2 tu
bawak ke Shah alam
Study balik ape yang aku dah lupe tu
yup, nak Audit tapi ilmu tak cukup, susahlahhh
semua accounting knowledge tu kena ade kat hujung jari ah
nanti kalau ada akaun mana2 salah,
kau buleh adjust dengan lajunye
tak macam aku
dapat pelikkk sket akaunnye,
mula la tenung je akaun tu sambil tangan tongkat kepala
pastu kening berkerut2 fikir camne nak adjust balik ;p
*sila jangan contohi aku



Perubahan aku sepanjang 2bulan ini?

1) Berani drive
- Ni 1st time ok aku bawak kereta ke di Shah Alam. B4 ni aku tumpang hzmate aku p class.

2) Uncle Google jadik besfren ;p
- Bila aku nak Audit luar, kena la google dulu company tu. kang sesat tak pasal2 ;p

3) Penjimat!
- Yup, ni disebabkan kos minyak kereta seminggu adalah RM65. Kau bayangkan. tapi aku tak pernah lagi isi minyak pakai duet sendri. Selalunye ayah dah providekan every week. Macam sayang je nak pakai duet elaun & JPA ;p *terima kasih ayah =)

4) bertambah ilmu
- Kan aku dapat Audit dept. so, mindset aku, mesti aku akan odit aje. tak ade kene mgena dengan akaun or tax. sekalinye sangkaan aku melesettttt. Walaupon aku di Audit dept, aku still kne calculate taxation & buat akaun (for adjustment). See, nampak tak scope aku? bukan lagi hanya Audit. Pastu balik kje ngadu dekat Encik fauzy. Stressss stressss ;(. Tapi tak ape lah, aku dapat belajar semua major field aku =). Position aku ni kekal sampai abes praktikel. Tak rotate masuk akaun & tax dept. Syukur Ya-Allah aku ditempatkan di Audit dept. Kesian kawan2 yang dekat akaun & tax dept. Tak dapat belaja Audit



err ni aje yang aku terpikir
nanti aku update lagi kalau ada
ngantuk la pulak
siang tadi ke office client
dia tak nak accept figure tax pulak dah!
aishhhh bertambah rumit la keadaan aku ;(



Nota Kaki: Happy birthday sweet 24 sayang! =)