Isnin, 11 Mei 2009

mari mgemas =D

arini dok umah sgt la buhsan..bgn2 je, 2 org adik dh p skula..adehhh ape aku nk watni? haa dulu tme sebok dgn study, asek la tbayang saat senang lenang dok umah. bile dh duk umah, buhsan lak.. byk cekadakkkk la ko ni n..wakaka :P


after mandi, on laptop jap, on9, aisehhh buhsan gak..at last, trun bwh, pgg pyapu, zappp zappp, stat mgemas dongggg =)



b4 mgemas, breakfast dlu..dapatkan tenaga utk bersilat sebentar lagi :p

mari mgoreng nuget pkcik ramly..ekeke ;p

mgemas kali ni best..ade pbantu :p.. aku kemas pg, huda *adik bongsu* tlg. dlm tgari sket, farith balik sek *adik 2nd las* lak tlg..haaa copat sket kje aku ni siapp.. finally kje mgemas ku tamat pd pkul 430ptg..aku stat mgemas pkul 930pagi..bapakkk lame gilosss..ni bahagian bwh umah je tau..ape kje aku wat?

-buang sawang yg melekat di dinding

-lap bilah kipas di hall & dapur

-sapu

-mop

-lap habuk

-cuci toilet bwh

-lap dinding dapo (dndg dapo pkai tiles)

-lap cermin

-lap gril

-cuci porch

-cuci bunge

-rendam alas kaki




ni bhgian bwh je..sok wat atas lak..xlarat la pulakk.ponat denn. siapp je, krekkkkk, fushhh pggku dh senget rupenye. ekeke....anlene ni tipu ka? kate buleh mguatkan tulang2.. :P


after cuci lantai porch, aku basuh bunge2 ibuku ni..bunge ni plastik. so habuk senang la melekat..aku basuh kat kelopak2 bunge tu & daun2nye. nk lap cam payah je. sbb antara bunge & daunye sgtla rapat. sempit la.. alng2 basuh bunge, aku main la air..ekeke.. aku gerenti bil air & letrik naik. cz aku psg aircond non stop..mst ibuku pening aku ade kat umah :p


esok adalah ari mgemas bahagian atas pulak ye. arini bwh je. fushhhh penatt.. makkkkkk, nak makcik *ex-maid kami* balikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk. huhu

2 ulasan:

FarrahDiba berkata...

sunnguh rajin cik hannah kita yang sorang ne..kat shah alam mengemas umah, balik gombak mengemas umah..sungguh rajin..bleh dtg umah kak fara tak buat part time..? hehehe..beruntung incik fauzi..opss...wink.:)

strewberimanes berkata...

puan kak farah *hikssss ade ke org pgl camni? blasah jela..:p*.. buleh aje nk suh dtg mgemas sane..roger aje dongggg :D